אירופה ננעלה בעליות; עדיין מחכים למינוף קרן החילוץ

היום צפויה פגישת של שרי האוצר באירופה ושם צפויה להתקבל הסכמה על ברחבת קרן הסיוע הגדולה של היבשת ■ דיווח: S&P תכניס את דירוג האשראי של צרפת לאופק שלילי

המסחר באירופה ננעל היום (ג') בעליות שערים לאחר הזינוקים שנרשמו אתמול בבורסות אירופה והשפיעו לטובה על המסחר בוול סטריט שננעל אתמול בבעליות שערים חדות, ועל השווקים באסיה שננעלו בעליות. השווקים בעולם ובאירופה בפרט נשאו היום את עיניהם לפגישת שרי האוצר היום שבה צפויים לאשר את התנאים למינוף קרן החילוץ האירופאית ולאשר חלק נוסף בחבילת הסיוע עבור יוון ואירלנד.

כאמור, העניין המרכזי היום הינו פגישת שרי האוצר של האיחוד האירופי שבמסגרתה יאושרו התנאים למינוף קרן החילוץ מ-440 מיליארד אירו לכטריליון אירו, וישמשו בעיקר להצלת איטליה וספרד במידה והו יבקשו סיוע כלכלי. במסגרת הפגישה צפויים גם לאשר חלק נוסף בחבילות הסיוע עבור יוון ואירלנד. (לסיפור המלא)

למרות האופטימיות מוועידת שרי האוצר היום, יש גם גופים פחות אופטימיים לגבי המצב - סוכניות דירוג האשראי, שממשיכות לאיים בהורדות דירוג אשראי למדינות ומוסדות פיננסים ברחבי אירופה.

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס מאיימת להוריד את דירוג האשראי של 87 בנקים ב-15 מדינות ברחבי אירופה. במודי'ס מנמקים את ההחלטה בכך שהמצב באירופה הולך ומחמיר ובכך פוחותות יכולות הסיוע של המדינות לבנקים באירופה במידה ואחד מהם ייכנס לקשיים. בסוכנות הודיעו שהם יבחנו את תוצאות הפגישה של שרי האוצר היום וייבחנו את השלכות ההחלטות שיתקבלו על הבנקים, ולפי זה הם יחליטו על הצעדים העתידיים שלהם.(לסיפור המלא)

גם סוכנות הדירוג S&P מאיימת להוריד את דירוג האשראי של צרפת, כך מדווח העיתון הצרפתי "לה-טריביון". על פי הדיווח בעיתון, הסוכנות תודיע תוך 10 ימים על הכנסת דירוג האשראי של צרפת לאופק שלילי, מדובר בצעד מקדים להורדה בפועל של דירוג האשראי. בעיתון מדווחים שההודעה הייתה צריכה להתפרסם ביום שישי האחרון, אבל היא נדחתה מסיבה לא ידועה. ב-S&P סירבו להגיב לדיווח. (לסיפור המלא)

עוד מבחן לאג"ח של איטליה; מכרז האג"ח שערכה היום המדינה למכירת אגרות חוב ל-3 שנים ו-10 שנים שוב אכזבו והתשואה הגיעה לשיא חדש. במסגרת המכרז נרשם ביקוש דליל והתשואה על האג"ח ל-3 שנים הרקיעה ל-7.89% ורשמה שיא. במסגרת ההנפקה הצליחה המדינה לגייס 7.5 מיליארד אירו. (לסיפור המלא)

אסיה ננעלה בעליות

הבורסות המובילות באסיה ננעלו היום בעליות שערים ברקע נעילה חיובית חזקה אמש בוול סטריט. החדשות החיוביות מאירופה, כמו גם נתון מאקרו טוב בארה"ב, משפיעים לטובה על סוחרי המזרח הרחוק, כעמיתיהם בעולם.

החדשות הטובות מאירופה ממשיכות לעמוד במוקד, כאשר בראש הבשורות החיוביות עומדת הסכמת הגורמים הבכירים באירופה על האופן שבו תמונף קרן הסיוע הגדולה (EFSF) לטריליון אירו וזאת על רקע האמנה החדשה שמגבשות גרמניה וצרפת לצורך הידוק פיסקאלי של גוש האירו, מה שעשוי לסלול את הדרך להגברת רכישות האג"ח של הבנק המרכזי האירופי.

מאמצי המנהיגים של אירופה להביא לפיתרון המשבר ממשיכים בכל המרץ, והיום צפויה פגישת של שרי האוצר ושם צפויה להתקבל הסכמה על ברחבת קרן הסיוע הגדולה של אירופה.

"אנחנו חוזים בראלי, אבל הבעיה היא שיש מעט מאוד חדשות מוצקות על מנת לתמוך בו", ציינו היום אסטרטגים ב-Credit Agricole. עוד הם מציינים כי הם מצפים כי האופטימיות תתפוגג בעיקר בשל "פוטנציאל האכזבה מהימים הקרובים באירופה".

מניות היצוא היפניות כגון Sharp ו-Nissan רושמות עליות שערים, בין היתר בשל המשך היחלשותו של הין היפני אל מול הדולר.

ועוד היום: הממשלה האוסטרלית חתכה את תחזית הצמיחה לשנים 2012-2013 בשל "התנאים הכלכליים המתדרדרים בעולם".

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]