הרוויח מהמחאה: הכנסות רמי לוי זינקו ב-39% ברבעון השלישי

המכירות בחנויות זהות עלו ב-4.3% ■ רמי לוי: "אם לא היינו מורידים מחירים, היינו רואים עלייה חדה יותר במכירות חנויות זהות"

המחאה החברתית היטיבה עם רשת רמי לוי שיווק השקמה . הרשת חתמה את הרבעון השלישי השנה עם גידול של 39% במכירות שהגיעו לשיא של 608 מיליון שקל. בזמן שהרשתות שופרסל ומגה סבלו מירידה בפדיונות חנויות זהות (1% ו-6.7% בהתאמה), רשת רמי לוי רשמה גידול של 4.3% בפדיונות החנויות הזהות. הגידול הנוסף במכירות הגיע מפתיחתם של 4 סניפים חדשים בעפולה, ירושלים, ראש-העין ונתניה.‏ ‏ ‏

התוצאות הכספיות של הרשת מעידות על שחיקה בולטת במחירים לצרכן. שיעור הרווח הגולמי של הרשת ירד מ-23.3% ברבעון המקביל אשתקד ל-20.9% ברבעון השלישי השנה. יחד עם זאת, בשל העלייה הכוללת במכירות, הרווח הגולמי עצמו עלה בשיעור של 25% והסתכם ב-127.2 מיליון שקל.‏

לאור השחיקה ברווח הגולמי ועלייה בהוצאות המכירה והשיווק, רושמת הרשת שחיקה גם בשיעור הרווח התפעולי שירד מ-7% ברבעון השלישי 2010, ל-5% ברבעון המקביל השנה. ואולם גם כאן, בשל העלייה הכוללת במכירות הרשת, הרשת הצליחה לשמור על רווח תפעולי רבעוני של 30.6 מיליון שקל.‏

ה-‏EBITDA‏ (רווח לפני מס, ריבית, פחת והפחתות) של החברה ברבעון השלישי של 2011 עלה לכ-35.2 מיליון שקל, לעומת כ-32.7 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2010.‏

בשורה התחתונה חותמת הרשת את הרבעון עם רווח נקי של 22.4 מיליון שקל (3.7% מהמכירות), לעומת רווח נקי של 23.6 מיליון שקל (5.4% מהמכירות) ברבעון המקביל ב-2010.‏ ‏

"הרווח הגולמי נשחק בגלל המחאה החברתית והחגים, אבל כתוצאה מכך שעמדתי בהבטחה שלי, ראינו עלייה חזקה במכירות הרשת וגם במכירות בחנויות זהות. אם לא היינו מורידים מחירים, היינו רואים עלייה חדה יותר במכירות חנויות זהות", אומר ל"גלובס" רמי לוי, בעל השליטה ברשת.

לדברי לוי, המחאה החברתית סייעה למעבר קונים מהרשתות הגדולות לרשת רמי לוי שיווק השקמה.‏