החברה-האם של ענקית התעופה אמריקן איירליינס פושטת רגל

החששות הפכו למציאות, והכנפיים קוצצו: החברה-האם של אמריקן איירליינס הגישה בקשה להגנה מפני נושים (צ'פטר 11), בניסיון להגיע להסדר חובותיה מחדש ■ פעילות החברה תמשיך כרגיל במהלך התהליך

החששות הפכו למציאות: החברה האם של ענקית התעופה אמריקן איירליינס (סימול AMR) הגישה היום (ג') בארה"ב בקשה להגנה מפני נושים (צ'פטר 11). המהלך הוא בניסיון להגיע להסדר חובותיה מחדש, להבטיח יכולת עמידה בתחרות ולהבטיח את הישרדות החברה לטווח הארוך, ע"י צמצום הוצאות.

פעילות החברה תמשיך כרגיל במהלך התהליך. לדברי החברה, המהלך הוא אינטרס של החברה עצמה ושל בעלי המניות. לדבריה, בקופתה יש 4.1 מיליארד דולר פנויים שיבטיחו תשלומים בזמן לספקים, והיא לא תצטרך סיוע פיננסי במהלך התהליך.

מניית החברה צונחת 60% במסחר המוקדם בוול סטריט וצפויה לרכז עניין במהלך המסחר הרגיל. מניותיה של אמריקן איירליינס צנחו בעשרות אחוזים מתחילת השנה, והחשש ממיתון בארה"ב היווה זרז להחלטה לפנות להגנה מפני נושים.

לדברי אמריקן איירליינס, החברה תעמוד בהתחייבויותיה לנוסעים, תכבד הסכמים עם ספקים והזמנות פתוחות. ההטבות של הנוסע המתמיד לא יינתנו במהלך פשיטת הרגל. "לקוחות אמריקניים הם בראש סדרי העדיפויות שלנו והם יכולים להמשיך לסמוך על השירות הטוב, האמינות והאיכות של אמריקן איירליינס", מסרו בחברה.

החברה מינתה את תומאס הורטון ליו"ר ולמנכ"ל החדש במקום ג'רארד ארפי שמתכנן לפרוש. הורטון עובד בחברה מזה כ-22 שנה, הוא מכהן כנשיא החברות הבנות מאז יולי 2010 ובעברו כיהן גם שסמנכ"ל הכספים.