אביב העמים, גרסת בבילון

ההפיכה במצרים, הנפילה של שליט לוב, מועמר קדאפי, והתערערות שלטונו של נשיא סוריה, בשאר אל אסד, הפכו את המזרח התיכון למקום פחות יציב מבעבר, אך לבבילון הם עשו רק טוב. הדור הצעיר בחלק ממדינות ערב - זה שמוביל את המהפכות הנוכחיות - הבין את העוצמה הטמונה ברשת האינטרנט, והחל להשתמש בה הרבה יותר מבעבר.

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, משמשת עבורו כפלטפורמה להפצת מסריו, ומכיוון שרוב תכני האינטרנט הם בשפה האנגלית, ולא באחד מניבי השפה הערבית - הוא זקוק לתוכנת תרגום, וכך עולה קרנה של בבילון. קחו בחשבון שרוב מדינות ערב הן מרובות אוכלוסין (במצרים יש 82 מיליון תושבים, בסוריה יש 23 מיליון ובלוב - 7 מיליון), ותקבלו מנוע צמיחה שלא מפסיק לעבוד.

והנה המספרים שמסבירים מגמה זו. האתר של בבילון (www.babylon.com) מדורג במקום מספר 57 בדירוג אתרי האינטרנט הכי פופולריים בעולם אך בחלק ממדינות ערב הוא מדורג במקומות הרבה יותר גבוהים. במצרים, כדוגמה, הוא ממוקם במקום מספר 22; בירדן - מקום 18; בערב הסעודית - מקום 20, ואילו בלוב ובסודן - מקום מספר 7, שני מקומות אחרי האתר העולמי של גוגל. ברוב המדינות האלו, האתר הפופולרי ביותר - איך לא - הוא זה שיצר מארק צוקרברג. בישראל, שאינה מהווה מנוע צמיחה עבור החברה, מדורג האתר "רק" במקום מספר 38.

אביב העמים הערבי, סביר להניח, ימשיך למנף את הכוח של בבילון ברשת, אך מדינות ערב הן רק דוגמה אחת לטריטוריות גיאוגרפיות שמהוות מנוע צמיחה משמעותי עבור החברה. דרום אמריקה (מדינות דוגמת ברזיל, ונצואלה, ארגנטינה ואחרות) החלה באחרונה לגלות את החברה ופתרונותיה, וכדוגמה - בברזיל, שעומדת לארח את המונדיאל בשנת 2014 ואת משחקי האולימפיאדה בשנת 2016, ממוקם האתר של החברה במקום מספר 21, ומגמה זו נכונה גם אצל חלק ממדינות מזרח אירופה דוגמת רומניה ופולין.