דיווח: פייסבוק רוכשת את המתחרה של פורסקוור, Gowalla

לפי דיווח ב-‏CNN‏, פייסבוק רוכשת את גו-וואלה, שתסייע בפיתוח יישום הטיימליין של פייסבוק, המאפשר לתעד את חיי המשתמשים באמצעות תמונות, אירועים ורשמים שונים באופן כרונולוגי בעמוד הפרופיל שלהם

פייסבוק רכשה את חברת שירותי עדכוני המיקום המקוונים ‏Gowalla‏, המתחרה בחברת פורסקוור. שווי העסקה לא נחשף ושתי החברות טרם אישרו את דבר חתימת העסקה, אך גורם בכיר ב-‏Gowalla‏ הדליף את קיומה לרשת החדשות ‏CNN‏. לפי המקור, מייסד ‏Gowalla‏, ג'וש וויליאמס, הודיע לעובדי החברה, הפועלת מאוסטין שבטקסס, כי מרביתם צפויים לעבור למטה פייסבוק בקליפורניה.

ככל הנראה, יתמקדו עובדי ‏Gowalla‏ בפיתוח יישום הטיימליין של פייסבוק, המאפשר למשתמשי הרשת החברתית לתעד את חייהם באמצעות תמונות, אירועים ורשמים שונים באופן כרונולוגי בעמוד הפרופיל שלהם. מהמידע שנמסר לא ברור אם פייסבוק תשמר את מוצר הדגל של ‏Gowalla‏, שהוא מעין מדריך תיירים מקוון מבוסס מיקום.

כן דווח בסוף השבוע, כי פייסבוק מתכננת לשכור אלפי עובדים חדשים על מנת לעמוד בתחזית הצמיחה שלה לשנה הבאה. סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, שריל סנדברג, אמרה כי החברה "גדלה בקצב מהיר, מבלי להיפגע מהמשבר הכלכלי".

היום מעסיקה פייסבוק צוות של 100 עובדים במשרדיה בניו יורק, כשרוב מתוך 3,000 עובדי החברה מועסקים במטה הראשי שלה בפאלו אלטו, קליפורניה ובשלוחתה בסיאטל, וושינגטון. מקור בחברה מסר כי פייסבוק מתכננת לשכור שטח משרדים נוסף השווה בגודלו לשטח המשרדים הנוכחי המשמש אותה בבניין בשדרות מדיסון במנהטן. ‏

סנדברג נמנעה מלהצהיר מפורשות על תחזית צמיחה עבור פייסבוק בשנה הבאה, אך כשנשאלה האם היא מצפה להתמשכותו של קצב הצמיחה הנוכחי של החברה, אמרה ש"זה הדבר שאנחנו מהמרים עליו".

פייסבוק לא חושפת פרטים על ביצועיה הפיננסיים, אולם מקורות בחברה מסרו כי רווחיה בחצי הראשון של השנה הגיעו ל-500 מיליון דולר, ואילו הכנסותיה הכפילו את עצמן ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והגיעו ל-1.6 מיליארד דולר.