גאדג'טים: מוטורולה רייזר - מתחרה מצוין לאייפון ולגלקסי

הסמארטפון החדש מבית מוטורולה מציע יכולות טכנולוגיות מהשורה הראשונה, שהופכות אותו למוצר הכי מעניין היום בשוק, ולאחד ממכשירי האנדרואיד הטובים היום בארץ ■ הוא בהחלט מהווה תחרות לגלקסי אס 2 של סמסונג או לאייפון 4s

מוטורולה מוביליטי מחכה כבר מספר שנים שיהיה לה מכשיר כמו הרייזר (בארה"ב תחת השם דרויד רייזר). הסמארטפון החדש של החברה מציע שורה של יכולות טכנולוגיות מהשורה הראשונה, שהופכות אותו למוצר הכי מעניין היום בשוק, מאז נחת בארץ הגלקסי 2S של סמסונג.

עיצוב ויכולות

שוק הסלולר מחזיר לקדמת הבמה את המלחמה על הדקיקות. עוביו של הרייזר רק 7.1 מ"מ, לעומת 8.5 מ"מ בגלקסי S2. הוא מספק יכולות של מחשב עם מעבד כפול ליבה במהירות 1.2 ג'יגה הרץ. העובי הוא לא הדבר היחיד המרשים כאן. הסמארטפוןעשוי מחומרים קשיחים שאמורים להגן עליו, כמו "קוולר" - חומר חסין אשר משתמשים בו לייצור אפודות מגן. מעבר לזה, המסך מגיע בטכנולוגיה שאמורה להיות עמידה לשריטות (בעיה שאמורה להיות מוכרת לבעלי הגלקסי אס 2) והוא אפילו מוגן מפני נזקי מים קלים. התחושה הפחות פלסטיקית הופכת אותו לנעים יותר לאחיזה מאשר הגלקסי. מצד שני, המסך הגדול והמצוין של המכשיר הגיע בגודל של 4.3 אינץ', מחייב הסתגלות ולא בטוח שאנשים עם ידיים קטנות, יגידו שהוא מספיק נוח להם.

ממשק ומצלמה

מוטורולה תמיד ידעה לייצר מכשירים מבחינת עיצוב וחומרה, אבל ממשקים לא היו הצד החזק שלה. אפילו בדגמים האחרונים של החברה, כמו האטריקס והמיילסטון 2, נראה הממשק חיוור ופחות מהנה מהממשקים של המתחרים. ברייזר מוטורולה הצליחה לייעל את העסק כבר מעמוד הנעילה של המכשיר, המאפשר גישה מהירה ונוחה למצלמה ולרטט של הטלפון ועד ווידג'טים (מיני יישומים) של רשתות חברתיות ואנשי קשר מעודפים.

חיישן המצלמה עומד על 8 מגה פיקסל, יש פלאש. התמונות טובות, אולם בחדר עם תאורה בעייתית מגורענות מעט. יש גם צילום וידיאו ב-1080p, שלא היה ממש טוב במקומות לא מספיק מוארים.

יישומים

המפתיע בממשק המגיע בגרסת אנדרואיד 2.3.5, הוא שני יישומים: Smart Actions, הלומד את העדפות המשתמש במטרה לחסוך עד 30% מצריכת הסוללה. למשל, כשהטלפון ברכב, הרייזר מזהה את מיקומו ויכול לסגור את האינטרנט האלחוטי, להעביר את תאורת המסך למצב אוטומטי ולעלות יישום ניווט. הטלפון יודע גם לסגור את כל הקישורים הלא נחוצים כמו סינכרון בלילה, לפי הגדרת שעות וימים.

יישום אחר הוא MotoCast, המאפשר לגשת לקבצי תמונה וסרטים שנמצאים במחשב הנייד מרחוק, באמצעות התקנת תוכנה מתאימה.

בשורה התחתונה

אחד ממכשירי האנדרואיד הטובים היום בארץ, בהחלט מהווה תחרות לגלקסי אס 2 של סמסונג או לאייפון 4 אס.

מחיר

3,530 שקל באתר סלקום; 3,920 שקל באורנג'.

ציון

9.