איראן מאיימת: "נשבית יצוא הנפט - והמחיר יזנק ל-250 ד'"

משרד החוץ האיראני מזהיר היום מפני המשך הסנקציות על משטר האייתאללות ■ לאחר הודעת ארה"ב, בריטניה וצרפת כי יטילו סנקציות כלכליות נרחבות על איראן - מזהירה האחרונה מנסיקת מחיר הנפט

המשטר באיראן מוסיף להזהיר את המערב מהמשך הטלת הסנקציות על השלטון השיעי. האיראנים, שנתקלים בסנקציות כלכליות בגין פרוייקט הגרעין עליו הם עמלים, יוצאים היום (א') באזהרה למערב כי הפסקת יצוא הנפט מאיראן תוביל לנסיקת מחיר הנפט ל-250 דולר לחבית.

"במידה וסוגייה כזו תעלה על פני השטח באופן רציני, מחירי הנפט ימריאו ל-250 דולר לחבית ואף למעלה מכך", ציין היום דובר משרד החוץ האיראני, ראחים מהמנפראסט בריאיון לעיתון מקומי.

המסר המאיים ממשרד החוץ האיראני מתפרסם בתקופה קריטית עבור המשטר המקומי, לאחר שבשבוע שעבר החליטה הממשלה הבריטית להגביר את הסנקציות על איראן, לאור הסתערות שהתרחשה בשגרירות הבריטית בטהרן. גם בצרפת הודיעו כי הם תומכים במהלך.

בעקבות זאת, יצא הממשל האמריקני גם הוא בהודעה חסרת תקדים, במסגרתה יטיל סנקציות על הבנק המרכזי האיראני. זאת לאחר שהסנאט המקומי אישר פה אחד מהלך חקיקה שמחייב את הממשל להטיל סנקציות על הבנק. עיקר הסנקציות, כאמור, הינן על יצוא הנפט של איראן (ארה"ב היא היבואנית מספר אחת של נפט בעולם), המקור העיקרי להזרמת מטבע חוץ לקופת האוצר בטרהן ולמימון הפיתוח של נשק גרעיני.