ח"כ כץ: מנהל קרנות אמר שאני לא מבין בדמי ניהול. כשיצאנו הוא עלה על פורשה

"כל שיטת עמלות ניהול הפכה לשערורייה. אזרח שחוסך 35 שנה, 40% מהחיסכון הולך לדמי ניהול. פשוט לא שווה להשקיע. כל רפורמת בכר - זו בדיחה. כל הייעוץ הפנסיוני זו בדיחה. צריכים להקפיא את דמי הניהול ל-20 שנה". כך אמר היום (ב') יו"ר ועדת העבודה והרווחה, חיים כ"ץ (ליכוד), בדיון מיוחד ומשותף של ועדות הכספים והעבודה והרווחה של הכנסת על דמי הניהול של קרנות פנסיה וקופות גמל. יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, הוסיף כי "גובה דמי הניהול נותן תחושה כאילו אין רגולטור". כ"ץ וגפני צפויים לשבת עוד השבוע כדי לגבש אסטרטגיה משותפת לשינוי במצב. על הפרק: הגבלת דמי הניהול בצורה דרקונית יותר מזו שהציע האוצר וניסיון להחזיר לשוק את האג"ח המיועדות.

כץ סיפר כי התארח בתוכנית טלוויזיה וקרא להגביל את דמי הניהול עד 0.4%. "ישב לידי מנהל קרנות ואמר לי שאני לא מבין כלום. כשיצאנו הוא עלה על פורשה חדשה. אז הבנתי באמת שאני לא מבין כלום. המדינה צריכה לקעקע את רפורמת בכר ולהודות שהייתה כאן טעות", הוא הוסיף.

לדברי יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', "יותר מדי כספי ציבור עברו לקזינו של שוק ההון. אם כל חטאת הייתה ועדת בכר". יחימוביץ' הציעה להגביל את דמי הניהול ולהנהיג מחדש אג"ח מיועדות.

רג'ואן גרייב, סגן המפקח על שוק ההון ניסה להתגונן וטען כי יש חשיבות להצפת הנושא על מנת להגביר את המודעות.

"אתה ממשיך עם השיח של ועדת בכר", צעקו הח"כים לעברו. "אני מחזק את ידכם ומבקש עזרה מכם", אמר גרייב. "לא תקבל עזרה אם אתה ממשיך בכיוון הזה", השיבה יחימוביץ'.

"אם לא היינו עושים את רפורמת בכר, מצב החוסכים היה גרוע יותר כי לפני בכר היו דמי ניהול נסתרים", טען גרייב והוסיף: "האוצר זיהה את הבעיה והקטנו את תקרת דמי הניהול ב-40%". בסוף הדיון הבהיר גרייב כי אין בכוונת האוצר לחזור לאג"ח מיועדות.