מניית היום: מזנקת ב-10% בעקבות הצלחת ניסוי קליני

כנרת סויצקי: "אנו בוחנים את הצעדים הבאים בקשר ל-BL-1021, הן מבחינה מדעית והן מבחינה מסחרית, כולל אפשרות של צמצום ההתוויה"

מניית ביוליין רושמת עלייה חדה במהלך המסחר בבורסה, לאחר שחברה הודיעה היום על תוצאות סופיות בניסוי הקליני Phase Ia של BL-1021, תרופה הניתנת בבליעה לטיפול בכאב נוירופתי.

תוצאות הניסוי הראו שמתן יחיד של BL-1021 בטווח המינונים שנבדק בניסוי הינו בטוח וכי לא נצפו שינויים משמעותיים בתפקודים החיוניים, בבדיקות א.ק.ג או במדדי בדיקות המעבדה בכל המינונים שנבדקו. כמו כן, תוצאות הבדיקות הפרמקוקינטיות מנבאות שמתן חד יומי של BL-1021 יאפשר השגת רמות פעילות של התרופה במטופלים.

ביוליין הודיעה על תוצאות ראשוניות חיוביות בניסוי הנ"ל בספטמבר 2011. הניסוי התנהל בסמיות-כפולה, עם קבוצת ביקורת פלסבו (אינבו) ונערך במרכז הרפואי הדסה, ירושלים, תחת ניהולו של החוקר הראשי פרופ' יוסף קרקו. מטרת הניסוי הייתה להעריך את הבטיחות, הסבילות ואת הפרופיל הפרמקוקינטי של מתן יחיד של BL-1021 במינונים של 10- 80 מ"ג בנבדקים בריאים.

ד"ר כנרת סויצקי, מנכ"ל ביוליין, אמרה: "ניסוי זה מראה ש-BL-1021 הינה תרופה בטוחה לשימוש. נצפו תופעות לוואי קלות וזמניות בלבד, בשכיחות הדומה למתן טיפול דמה- פלסבו. אנו מרוצים מאוד מתוצאות אלה, המראות ש-1021-BL היא בעלת פוטנציאל להיות תרופה יעילה בעלת תופעות לוואי מינימליות, הניתנת פעם ביום בלבד. תוצאות אלו הן חדשות מעודדות עבור מיליוני אנשים ברחבי העולם, הסובלים מכאב נוירופתי. אנו בוחנים את הצעדים הבאים בקשר ל-BL-1021, הן מבחינה מדעית והן מבחינה מסחרית, כולל אפשרות של צמצום ההתוויה."

1021-BL הינה מולקולה קטנה הניתנת בבליעה, לטיפול בכאב נוירופתי. התרופה מיועדת לפעול בדומה לתרופות אנטי-דיכאוניות ללא תופעות הלוואי המאפיינות תרופות אלו. ניסויים במודלים בבעלי חיים לכאב נוירופתי מעידים ש-BL-1021 הינה תרופה יעילה. בנוסף, בניסויים פרה-קליניים נמצא כי לתרופה נטייה מופחתת לגרום לטשטוש ולרעילות ללב, והיא בעלת יעילות משופרת יחסית לתרופות נוגדות כאב אחרות.