טבע לא תמכור את גלולת היום שאחרי מעבר לדלפק ולכל גיל

ה-FDA החליט שכן לאפשר לטבע למכור בארה"ב את גלולת ה-Plan B One-Step גם לנשים מתחת לגיל 17 וללא מרשם - אך שרת הבריאות התערבה ושינתה את ההחלטה ■ לדברי שרת הבריאות, הבקשה של טבע לא עונה על הדרישות

שרת הבריאות האמריקנית קתלין סבליוס (Kathleen Sebelius) החליטה היום (ד') שלא לאפשר לטבע למכור גלולה למניעת הריון, שידועה גם כגלולה של היום שאחרי, מעבר לדלפק.

טבע ביקשה בחודש פברואר השנה ממנהל התרופות והמזון האמריקני (FDA) לאפשר לנשים בכל הגילאים לרכוש את הגלולה מתוצרתה - Plan B One-Step - ללא מרשם, לאחר שהוכיחה לדבריה כי בשימוש נכון הגלולה בטוחה ויעילה גם לנשים צעירות.

ה-FDA החליט היום שכן לאפשר לטבע למכור את הגלולה מעבר לדלפק ללא הגבלת גיל, אך כאן נכנסה השרה ושינתה את ההחלטה. המשמעות, היא כי המדיניות בארה"ב תישמר - והגלולה תעמוד למכירה ללא מרשם רק לנשים מעל גיל 17. ככל הנראה הנושא יגיע להכרעת בית-משפט שעשוי לשנות את ההחלטה.

לדברי משרד הבריאות בארה"ב, מעבר למכירה של הגלולה מעבר לדלפק לנערות צעירות מחייב הוכחה מספקת כי הצרכנים של הגלולה יבינו את ההסבר הרפואי שלה ואת המשמעות הבריאותית של השימוש בה, ושרת הבריאות לא סבורה כי כך הדבר, וכי הבקשה של טבע לא עונה על הדרישות.

מחברת טבע נמסר בתגובה: "אנחנו רוצים להודות ל-FDA על המלצתו לאפשר למכור את הגלולה ללא מרשם וללא הגבלת גיל. טרם קיבלנו את התשובה הרשמית, אך אנחנו מאוכזבים שמשרד הבריאות הגיע למסקנה מנוגדת לזו של ה-FDA. כשנקבל את ההודעה הרשמית, נלמד אותה ונשקול את המשך צעדנו".