האנליסט ערן יעקובי במכתב חריף לכחלון: "הרחקת את שוק ההון מענף התקשורת ופגעת בפנסיה שלנו"

במכתב לא שגרתי כתב סמנכ"ל המחקר בדש ברוקראז' לשר התקשורת: "ירית בכל כלי הנשק לכל הכיוונים, ללא תוכנית ארוכת שנים לפתרון הכשלים המבניים בענף" ■ משרד התקשורת: "הטענות תמוהות על רקע כניסת גולן טלקום לוי לשוק השבוע" ■ למכתב המלא

האנליסט ערן יעקובי, סמנכ"ל המחקר בדש ברוקראז', קורא לשר התקשורת משה כחלון לקחת בחשבון את המשקיעים בחברות התקשורת כפקטור, במסגרת קביעת הרגולציה בשוק התקשורת. (קראו את המכתב המלא)

במכתב ששיגר לכחלון כתב: "הדאגה היא ששוק ההון מממן לאורך שנים חלק ניכר מהשקעות הענף... פרט למימון ההשקעות, הנדרשות לשם הקדמה שאתה מנסה להוביל, שוק ההון צריך לממן גם חלק מהשחקנים החדשים בענף, ולהוציא לפועל הנפקות ראשונות לציבור של חברות המספקות שירותים ומוצרים משלימים לענף כדי לקדם אותו.

"במצב הנוכחי, בו ירית בכל כלי הנשק (חלקם גם אקדחי מים) לכל הכיוונים, ללא תוכנית ארוכת שנים לפתרון הכשלים המבניים בענף, גרמת לשוק ההון להתרחק מהשקעות בענף ולפגוע בכספי הפנסיה שלנו. זהו ענף התשתיות מספר אחד בישראל וכדאי להתחיל לדאוג לעתיד, אם הנדבך העיקרי המממן אותו הוא שוק ההון".

יעקובי הוסיף: "משקיעי שוק ההון מתרחקים מהענף, עקב חוסר הוודאות שלקראתו הוא צועד. אם משרד התקשורת היה משתף בחזונו גם את כספי הפנסיה שלנו... היית מבין כי משקיע טיפוסי ומממן השקעות קלאסי חוששים מהמחר; לאחר שהצלחת להוריד את הרווחיות של הענף באופן דרסטי בזמן כה קצר, הם חוששים מה תחליט לטובת הצרכן ונגד הכוחות הטבעיים של הענף".

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "תמוהה בעינינו העובדה שבשבוע שבו נכנסו גם גולן טלקום וגם לוי להתחרות בענף התקשורת, עולות טענות כאלו".