אובמה: "האבטלה בארה"ב יכולה לרדת מתחת ל-8%"

נשיא ארה"ב, בריאיון ל"60 דקות": "צריך לתת לכלכלה את הכלים שיאפשרו לה לצמוח" ■ "לא ניתן לטפל בבעיות מבניות בכלכלה שנוצרו בשני עשורים, מיד. זה ייקח יותר מכהונה אחת של נשיא אחד"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אופטימי: לדעתו, האבטלה בארה"ב עשוייה לרדת מתחת לרף ה-8% עד הבחירות הבאות בחודש נובמבר 2012. ראוי לציין כי לאובמה יש מעט מאד להיתלות בו: האבטלה - שבעת הנוכחית עומדת על רמה של 8.6% - לא ירדה מתחת לרף של 8% מאז מונה לתפקידו כנשיא, בינואר 2009.

בריאיון לתוכנית "60 דקות" אשר צפוייה לעלות לשידור היום, הסביר נשיא ארה"ב כיצד ניתן להוריד את האבטלה לרמה הרצוייה: "אני חושב שזה אפשרי. אני בעניין של לתת לכלכלה האמריקנית את הכלים שיאפשרו לציבור לצמוח ולהצליח".

"אני תמיד אמרתי שמדובר בפרוייקט ארוך טווח", ציין אובמה. "לאמריקני הבודד, שנאבק עכשיו, יש את כל הסיבות להיות לא סבלני לגבי הסיפור הזה. לטפל בבעיות מבניות בכלכלה שיצרנו במשך שני עשורים, זה משהו שהולך לקחת זמן, יותר משנה. זה גם ייקח יותר משנתיים. זה ייקח יותר מכהונה אחת, של נשיא אחד".

בריאיון, השווה עצמו אובמה לרב חובל המנחה ספינה בעתות של סופה בים. "אנשים עלולים להגיד: 'אתה יודע מה? רב חובל אמיתי היה מראה לנו כבר מים שקטים ושמיים בהירים, בנקודה הזו'. אולם, אני לא שולט במזג האוויר. אני יכול לשמור רק במדיניות שאנו נוקטים, כדי ליצור כאן שינוי".