"אם מישהו מצליח - מורידים לו את הראש"

(עדכון) - עו"ד רם כספי בוועידת ישראל לעסקים 2011: "המלצות ועדת הריכוזיות הן התקפה על 33 חברות במדד ת"א-75" ■ עו"ד דוד חודק: "פוחד מהסלט פירות שמכינה ועדת הריכוזיות" ■ עו"ד דוד תדמור: "הפתרונות גרועים מהחולי"

עו"ד דוד חודק ועו"ד רם כספי, שניים מעורכי הדין הבכירים במשק הישראלי, מביעים היום (א') דאגה מהמלצות הביניים של ועדת הריכוזיות. בוועידת ישראל לעסקים 2011 של "גלובס" אמר עו"ד דוד חודק כי הוא "מודאג מפרסום המלצות ועדת הריכוזיות עד סוף השנה, כי האחריות הציבורית פה מחייבת".

חודק, נזכיר, ייצג את קבוצת IDB של נוחי דנקנר בשימועים מול הוועדה. יצוין כי קבוצת IDB היא הנפגעת המרכזית מהמלצות ועדת הריכוזיות.

לריכוז הידיעות מוועידת ישראל לעסקים 2011 - לחצו כאן

"אני מפחד ממה שיקרה מהסלט פירות שמכינה הוועדה", הדגיש חודק. "שוכחים שהחברות צריכות להציג רווח. התפקיד של החברות הוא לא לעשות צדק או צדקה אלא להרוויח במקסימום. לזה דיני החברות תוכננו ולוטשו במשך מאות שנים, ועכשיו מנסים לעשות דברים שלא מיועדים לכובע של חברה".

כספי הוסיף כי "למדתי שכשמשהו מצליח, לא הורסים אותו. המלצות הוועדה הן התקפה על 33 חברות ממדד תל-אביב-75".

כספי תהה האם כדאי לעסק מצליח להנפיק בבורסה ואמר: "התשובה היא לא, כי האווירה כאן היא שלא אוהבים עסקים, ושאם מישהו מצליח - צריך להוריד לו את הראש". הוא הוסיף כי "יש רק פתרון אחד לפערים החברתיים בישראל: חינוך, חינוך ושוב חינוך".

כספי קרא לממשלה לעדן את המלצות ועדת הריכוזיות: "אם נלך אחד נגד השני, ממשל נגד החברות - לא נצליח. יש פה סדרה של עונשים לחברות, ואין לי מילה אחרת על זה. הסערה הכלכלית והפוליטית מתקרבת אלינו, ואנחנו לא חיים בוואקום. אני מאוד מודאג, והמדינה חושבת שהבעיה היחידה שלנו היא פירמידות. IDB תמכור את כלל ביטוח, אבל אני לא רואה תור של קונים".

בסיום דבריו שיגר כספי רמז עבה לטייקונים בישראל כשאמר: "יש איקסים על 3-4 אנשים במדינת ישראל".

"הוועדה באה למרר לבעלי שליטה את החיים"

עו"ד דוד תדמור, שייצג בשימועים מול ועדת הריכוזיות את בז"ן ואת איגוד החברות הציבוריות, תקף גם הוא את המלצות הביניים של הוועדה ואמר כי ההמלצות "יגיעו מטירוף שאנחנו מצויים בו, ויש סכנה שאנחנו נקבל משק לא יעיל".

תדמור אמר כי המלצות הוועדה עלולות לגרום לבעיות גדולות יותר מאלה שבכוונתן לפתור, והדגיש כי לדעתו "ההמלצות לא הוגנות, כי הן לא מתמודדות עם הבעיה באופן ישיר. הוועדה לא נותנת לנו זמן להתארגן, אלא באה למרר לבעלי שליטה את החיים. אני חושב שהמלצות הוועדה לא מאוזנות, כי הן לא מתייחסות למה שיותר ערך אלא מתייחסות לבעיה שאינה חזות הכול. הפתרונות גרועים מהחולי".