הסכם פיתוח משותף לחברות התרופות קומפיוג'ן וביוליין

שתי חברות פיתוח תרופות ישראליות הנסחרות דואלית באחד העם ונאסד"ק, בהסכם משותף: ביוליין תפתח מולקולות שהתגלו על ידי קומפיוג'ן

אחת התלונות השכיחות לגבי חברות ישראליות צעירות, הוא חוסר יכולתן לשתף פעולה זו עם זו. היום נרשם יוצא דופן אחד לתופעה זו בשוק הביומד: קומפיוג'ן וביוליין, שתי חברות פיתוח תרופות ישראליות הנסחרות דואלית באחד העם ונאסד"ק, הודיעו על חתימת הסכם לפיו ביוליין תפתח מולקולות שהתגלו על ידי קומפיוג'ן. התרופות כבר עברו הוכחת היתכנות בחיות אצל קומפיוג'ן, וביוליין תשאף לקחת אותן מהשלב הפרה-קליני ועד שלב הקליניקה המתקדמת, בתקווה כי בשלב זה ניתן יהיה להעביר את השרביט לחברות גדולות יותר.

בשלב הראשון נבחרו שלוש מולקולות, שתיים מהן נועדו למניעת דלקות בעורקים והפחתת לחץ דם לשם טיפול במחלות לב. מולקולה שלישית נועדה לטפל במחלות שמאופיינות בצמיחה מוגברת של כלי דם. מצב זה מאפיין גידולים סרטניים וכן סוג מסוים של מחלות עיניים.

ההסכם מאפשר להכניס לפיתוח גם מוצרים נוספים בהמשך. התנאים הכספיים של ההסכם לא פורסמו, אך ככל הנראה הוא כולל תשלומי תמלוגים ואבני דרך במקרה של הצלחה, ואינו כולל תשלום ראשוני.