לרכוב על הסמארטפונים: המלצות השקעה בענף הסלולר

הטלפונים החכמים הם המנוע העיקרי לצמיחה בענף הסלולר - ב-2011 גדל שיעור הצמיחה ב-54.8% לכ-470 מיליון דולר ■ בבית ההשקעות אופנהיימר סבורים כי הם ימשיכו להוביל גם ב-2012

בסוף החודש תסתיים תקופת החגים בארה"ב, המתאפיינת לרוב בצריכה מוגברת בקרב האמריקנים. הזינוק הקבוע בשיעור המכירות לא פסח על ענף הסלולר, ורוח התקופה הובילה להתעוררות בחודש נובמבר.

ב-2011 גדל שיעור הצמיחה בענף הסלולר ב-54.8% לכ-470 מיליון דולר, כאשר מכשירי הסמארטפון היו האחראיים העיקריים לגידול בנפח המכירות. חברת אפל אמנם פורחת, אך מרבית המכירות הן בקרב מוכרות האנדרואיד, המסתכמות בכ-41%. למרות הכלכלה השברירית, מעריכים באופנהיימר כי כמויות משלוחי המכשירים יצמחו ב-8.2% ב-2012, לכ-60 מיליון סמארטפונים - גידול של 28.6%. כך מציעים באופנהיימר לתרגם את הצמיחה הזו להצלחה.

אפל: המלכה הבלתי מעורערת

האייפון החדש של אפל , 4S, הוא ללא ספק המכשיר הפופולרי בענף. עם זאת, באופנהיימר צופים כי אפל לא תצליח להיענות לביקושים הגבוהים לפני הרבעון הראשון של 2012, בין היתר מאחר שמלאי המכשירים בעלי זיכרון של 16GB עדיין מוגבל בארה"ב. באופנהיימר סבורים כי קצב ייצור המכשירים יכול להוביל לעלייה בביקושים ל-23 מיליון יחידות במהלך חודש מארס. ההתעוררות זו יכולה אף להוביל לאפסייד במניה, מאחר שבאופנהיימר מאמינים כי באותה התקופה תצליח החברה לענות על הביקושים ל-4S במלואם.

סמסונג: פופולריות מתעצמת

אפל היא אמנם הבחירה המועדפת על אופנהיימר, אך גם סמסונג זוכה לציון גבוה בקרב המפעילות בארה"ב, בייחוד בכל הקשור למכשיר הגלקסי SII החדש. בבית ההשקעות מציינים כי הסמארטפונים מתוצרת סמסונג ממשיכים ליהנות מביקושים יפים, בניגוד לתחזיתם הקודמת, וכי מכשיר הגלקסי הוא אחד מהדגמים הנמכרים ביותר בקרב מרבית הספקיות בארה"ב ומחוצה לה, בכל רמות המחיר.

נוקיה: לא למהר לקנות

התעניינות גבוהה נרשמה גם במכשיר הלומיה (Lumia) החדש של נוקיה באירופה. באופנהיימר מציינים כי הייצור והאספקה המוגבלים של המכשיר מקשים על חיזוי התנופה המשוערת של נוקיה . הם צופים מכירות של 500-800 אלף יחידות של מכשירים מבוססי מערכת הפעלה של וינדוספון 7 במהלך הרבעון האחרון של 2011, ושל 2-2.5 מיליון יחידות במהלך הרבעון הראשון של 2012. עם זאת, הם נוקטים משנה זהירות בכל הקשור לנתחם של מכשירי הסמארטפון, בעקבות השחיקה במכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה סימביאן. בשורה התחתונה, בבית ההשקעות לא ממהרים לקנות את המניה כעת, אך רואים בחיוב את ההתפתחויות האחרונות בחברה.

RIM ו-HTC: משתרכות מאחור

שתי החברות כבר הודיעו על מכירות במחזורים נמוכים, וכי הרבעונים הקרובים יהיו חלשים.RIM משתרכת מאחור, שעה שהן טאבלט הפלייבוק שלה והן מחיריה הממוצעים סובלים מלחץ, כתוצאה ממגוון המכשירים הקיימים. בבית ההשקעות סבורים כי מכשיר הבלקברי נחות בהשוואה ל-iOS והאנדרואיד, ולכן אין טעם להחזיק כרגע במניה. הסמארטפון מתוצרת HTC זוכה גם הוא לביקושים, אך המכשיר יורד בדירוג, ומפגר אחרי אפל וסמסונג, אשר מציגות דגמים חדשים יותר.

מוטורולה: מגמה מעורבת

במוטורולה המגמה מעורבת. אפל וסמסונג אמנם ממוקמות בעמדה הטובה ביותר בענף, אך לדעת אופנהיימר מוטורולה נהנית מביקושים יפים בקרב חלק מהספקיות בארה"ב. בבית ההשקעות סבורים כי מכשירי ATRIX של החברה מצאו את הנישה שלהם. מבחינת נתח המדף, ברבעון האחרון עלתה משמעותית החשיפה של מכשירי מוטורולה בקרב הספקית Sprint. עם זאת, נראה כי התזמון הגרוע כתוצאה מהשקת האייפון החדש, הוביל לביקושים מוגבלים.

נציין כי באוגוסט האחרון הודיעה גוגל על רכישת חטיבת הניידים של מוטורולה, מוביליטי.

ההמלצות של אופנהיימר ליצרניות הסמרטפונים
 ההמלצות של אופנהיימר ליצרניות הסמרטפונים

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם