בן דב לטאו: "שוקל את ההצעה להסדר החוב בחיוב"

עו"ד דודי כהן, המייצג את בן דב, במכתב לטאו תשואות: "בן דב לומד את ההצעה שפורטה במסמך העקרונות ואת משמעויותיה" ■ מעוניין להיפגש עם בעלי האג"ח של טאו בשבוע הבא

אילן בן דב, בעל השליטה בטאו , "שוקל בחיוב" את הצעת החברה להסדר החוב - כך עולה ממכתב ששלח עו"ד דודי כהן, המייצג את בן דב, לחברת טאו ובעלי האג"ח. טאו פרסמה את המכתב אתמול (א') בערב.

"אילן בן דב לומד את ההצעה שפורטה במסמך העקרונות ואת משמעויותיה", נמסר במכתב. "בן דב ביקש להבהיר כי הוא שוקל את התהליך בחיוב ואולם נדרש לו פרק זמן נוסף כדי להשלים את בחינת ההצעה".

עוד ביקש בן דב לקיים פגישה בשבוע הבא עם בעלי האג"ח של טאו, כדי לדון בהסדר.

טאו פרסמה את המתווה החדש להסדר החוב בשבוע שעבר. היא מציעה להחליף את סדרות האג"ח הקיימות בהיקף של 410 מיליון שקל בשתי סדרות חדשות ולדחות את פירעון החובות. המתווה משקף "תספורת" של יותר מ-40% לבעלי האג"ח. (לסיפור המלא)

מנגד, אתמול מסר בנק לאומי את תגובתו להסדר המוצע, וציין בפירוש כי ההסדר מהווה פגיעה בביטחונות שהועמדו לטובת הבנק כנגד מתן אשראי, וכי הבנק לא הסכים לכך. בבנק מתייחסים להסכם פירעון אשראי שנחתם בין לאומי לטאו ב-20 בינואר 2009. בנק לאומי הוא הבנק המממן של טאו והסכמתו חייבת להינתן על מנת שטאו תוכל לחתום על הסדר חוב עם מחזיקי האג"ח.

רק בסוף ספטמבר השנה העניק הבנק לאילן בן דב הלוואה של 40 מיליון שקל לפירעון התשלום הרביעי למחזיקי אג"ח א' של טאו. החוב של טאו למחזיקי האג"ח עומד על 400 מיליון שקל בנטרול ההחזקות של בן דב ובעוד אג"ח ב' ו-ג' נסחרות בתשואת זבל של מעל 140%, אג"ח א' נסחרת בתשואה של 3.5% בלבד כיוון שבנק לאומי ערב לתשלומי הקרן והריבית שלה.