יוסי מימן מבקש הסדר לחוב של מיליארד שקל בחב' אמפל

אמפל מבקשת דחייה בתשלומי הקרן של אגרות החוב במהלך השנתיים הקרובות ומבהירה כי תמשיך לשלם את הריביות כרגיל ■ "איננו מבקשים הפחתה של החוב" ■ מכנסת אסיפת מחזיקי אג"ח ב-1 בינואר

חודש לפני שהיא נדרשת לפרוע תשלום נוסף בהיקף של כ-150 מיליון שקל, הודיעה היום חברת אמפל של יוסי מימן כי היא מזמנת אסיפת מחזיקי אג"ח לתחילת חודש ינואר, שבה תבקש דחייה של תשלומי קרן האג"ח למשך שנתיים. החברה אינה מבקשת, לטענתה, לבצע תספורת ולקצץ את החוב, והיא הודיעה כי תשלומי הריבית השוטפים יימשכו כסדרם, בהתאם ללוח הסילוקין המקורי של האג"ח. לאמפל התחייבויות אג"ח בהיקף של מיליארד שקל.

יום לאחר ש"גלובס" חשף את קריסת האג"ח של החברה לתשואה תלת-ספרתית של עד 110%, מצטרף היום מימן לרשימה ההולכת ומתארכת של אנשי עסקים מובילים במשק המבקשים הסדר חוב מנושיהם.

מימן אמר היום ל"גלובס": "חשבנו שזה יהיה חוסר אחריות להמשיך עם התשלומים כסדרם. יש לנו כסף לשנה, ואנחנו צריכים לתת זמן למחזיקי האג"ח הארוכות, ולטפל בחידוש הזרמת הגז ממצרים".

הנפקות האג"ח של אמפל מימנו בעבר רכישה של מניות ספקית הגז המצרי לישראל, חברתEMG , מידי מימן עצמו. בשנים 2005-2006 שילמה אמפל לחברה הפרטית מרחב של מימן סכום של כרבע מיליארד דולר, רובו במזומן, תמורת מניות EMG (לפי הערכת של יותר מ-2 מיליארד דולר לספקית הגז המצרי).

EMG הפכה בשנה האחרונה למקור הצרות של אמפל, על רקע עננה של חוסר ודאות המרחפת מעל עתידה בעקבות שורה של פיצוצים בצינור הגז שלה מאז חודש פברואר השנה. מאז נובמבר הזרמת הגז לישראל מושבתת.

אמפל מנמקת את הדחייה שהיא מבקשת בתשלום החוב בכך שהיא תיתן לה את הזמן הנחוץ להמשיך בהשבחתה של חברת גדות מיכליות, כמו גם החזקות אחרות, באופן שיגדיל את תזרים המזומנים העתידי הצפוי לאמפל מהחזקות אלה.

נכון לסוף חודש ספטמבר היו בקופת אמפל אמצעים נזילים בהיקף של כ-108 מיליון דולר, מתוכם כ-69 מיליון דולר מזומן - כשליש מהיקף החוב למחזיקי האג"ח. עקב כך נסחרות שלוש סדרות האג"ח בתשואה הגבוהה מ-100%.

כך נענש הציבור על עסקת הגז המצרי
 כך נענש הציבור על עסקת הגז המצרי