אטוקס ביו גייסה 3.25 מיליון דולר למימון ניסויי בתרופה לטיפול בזיהומים

את הגיוס הובילה Esperante, קרן הולנדית שמשקיעה בחברות פארמה שונות ■ החברה כבר החלה בניסוי יעילות בשבעה מרכזים רפואיים בארה"ב; הניסוי בבני אדם צפוי להסתיים בסוף 2012

חברת אטוקס ביו גייסה סכום של 3.25 מיליון דולר. הכסף ישמש למימון ניסויי יעילות בבני אדם, בתרופה שפיתחה החברה לטיפול בזיהומים של חיידקיים אלימים שגורמים לנמק ברקמות ("חיידק טורף") ובזיהומים אחרים. כך נודע ל"גלובס".

את הגיוס הובילה Esperante, קרן הולנדית שמשקיעה בחברות פארמה שונות, בין היתר בחברת Arno Therapeutics שייסד הישראלי פרופ' אריה בלדגרין. בגיוס השתתף משקיע אמריקני פרטי ששמו לא נחשף.

תשלים את הסבב ב-2012

החברה כבר החלה בניסוי יעילות בשבעה מרכזים רפואיים בארה"ב. הניסוי בבני אדם צפוי להסתיים בסוף 2012. המוצר מוגדר כתרופת יתום, כלומר תרופה למחלה שאין לה היום מענה ראוי, ובהתאם הוא מקבל הקלות בדרך לשוק וכן בלעדיות למשך כמה שנים, אם וכאשר יגיע אליו.

לדברי מנכ"ל החברה, דן טלמן, גיוס זה הוא חלקו הראשון של סבב שאותו מקווה החברה להשלים בתחילת 2012.

דין סלגל, השותף הראשי בקרן אספרנטה, אמר "אטוקס ביו היא אחת מהחברות המרתקות ביותר שראינו עד כה. תרופת ה-AB103 שלה היא מועמדת מבטיחה לטיפול בקשת רחבה של אינדיקציות רפואיות".

אטוקס ביו צפויה להיכלל בפורטפוליו של חברת אינטגרה הולדינגס, חברת ההחזקות שמקימה יישום, חברת מסחור הטכנולוגיות של האוניברסיטה העברית. החברה הוקמה על-בסיס מחקריו של פרופ' ריימונד קמפפלר מהאוניברסיטה.

אטוקס ביו גייסה עד היום כ-4 מיליון דולר, בעיקר מהפילנטרופ האמריקני ניוטון בקר, ומומנה גם על-ידי מענקים ממשלתיים ופילנטרופיים בישראל ובעולם, בהיקף של כמה מיליוני דולרים נוספים. החברה הייתה בעבר במו"מ עם טבע שביקשה להשקיע בה, אך ההשקעה לא יצאה לפועל.