הגיקים נותנים בראש

ליין בילויים מיוחד לגיקים מתקיים בחודשים האחרונים בבלום בר בתל אביב. בתפריט: שירים על חלליות וחרבות והומאז' ל"באפי ציידת הערפדים"

דידי חנוך, עורך, מתרגם, כותב ומבכירי קהילת הגיקים הישראלית, הוסיף לרשימת הקרדיטים שלו את התואר די.ג'יי. אבל הקהל שלו הוא לא קהל הבליינים הנותנים בראש המקובל. חנוך מדג'ה לרעיו הגיקים, במסגרת הליין החודשי Geekdom שהוא מריץ בבלום בר בתל אביב מאז ספטמבר.

"זה אירוע שחלק ניכר מהקהל שלו הוא לא, או כבר לא, קהל של פאבים ומועדונים", אומר חנוך. "אנחנו אוהבים מוזיקה, אבל לא תמיד את מה שמושמע. זה גם אירוע חברתי, מקום שבו הקהל הזה - במידה רבה, הקהל של אייקון - יכול להיפגש כל חודש, לשמוע מוזיקה ולשתות ביחד. אין מספיק אלכוהול באייקון".

הליין הוא יוזמה של בעלי הבלום בר, גיורא ליבוביץ, שאהב את המוזיקה שחנוך השמיע ביום הולדת בבר והציע לו למסד את העניין. איך בוחרים מוזיקה לגיקים? חנוך אומר ש"מוזיקה לגיקים היא מוזיקה שמשיקה לתרבות הגיקית בדרכים שונות. לפעמים אלה שירים שמספרים על חלליות וחרבות, ולפעמים אין קשר ישיר. מוזיקה גיקית היא מוזיקה אינטליגנטית, מצחיקה. מוזיקה גיקית מזכירה לנו סדרות או סרטים או ספרים או משחקים שאהבנו". שירים לדוגמה: "Still Alive", שיר הסיום של המשחק "Portal, Rest in Peace" מתוך פרק המחזמר של "באפי ציידת הערפדים", זיגי סטארדסט.

גיקים רוקדים לצליליה?

"רוב הזמן, גיקים לא רוקדים. והבלום הוא לא ממש מקום לריקודים, זה פאב. אבל גיליתי שאם שמים את 'The Time Warp' ממופע הקולנוע של רוקי, יהיו מי שיבצעו את אותו צעד לימין".