מודי'ס: "עלייה משמעותית בחוב הציבורי של בריטניה"

דוח האשראי השנתי על בריטניה של סוכנות הדירוג מודי'ס מעלה כי מאז המשבר של 2008 חלה משמעותית בחוב ■ "הכלכלה הבריטית ניצבת בפני אתגרים משמעותיים"

סוכנות הדירוג העולמית מודי'ס פרסמה היום (ג') את הדוח השנתי שערכה על בריטניה, ממנו עולה כי הכלכלה הבריטית עומדת בפני אתגרים גדולים ומשמעותיים. כלכלני מודי'ס מציינים כי חלה עלייה משמעותית בחוב הציבורי של בריטניה מאז 2008, שנת המשבר הכלכלי בעולם.

הצדדים החיוביים יותר בדוח מתחייחסים למוסדות הפיננסיים של בריטניה ולחוזקה הכלכלי של הממשלה ויכולתה למנוע סיכון, במודי'ס אף ציינו כי הכלכלה הבריטית היא אחת הכלכלות התחרותיות ביותר מבין הכלכלות המפותחות בעולם.

הבעיות בפניהן ניצבת הכלכלה הבריטית הביאו את הממשלה לארונה להודיע כי צעדי הצנע יימשכו עד שנת 2015, שר האוצר של בריטניה, ג'ורג' אוסבורן הצהיר בהודעת התקציב שלו כי בעיות החוב מעמידות אתגרים רבים ובלתי צפויים לכלכלה הבריטית. עוד אמר אוסבורן אמר כי מאמציה של הממשלה הבריטית להיאבק ברמת החוב שלה יהיו קשים יותר.

משרד האוצר הבריטי חתך את תחזית הצמיחה לשנת 2011 ל-0.9% לעומת 1.7% בתחזית הקודמת. תחזית הצמיחה ל-2012 ירדה ל-0.7% לעומת 2.5% בתחזית הקודמת.