אקזיט בתחום הביומד: פיינטק נרכשה תמורת 27.5 מ' ד'

חברת הביומד מנשר נרכשה על ידי חברת Opko Health שבשליטת פיליפ פרוסט ■ לחברת פיינטק יש מספר פטנטים בתחום ייצור חומרי גלם רפואיים

בסופו של דבר תחום הביומד הצליח לסגור את השנה עם אקזיט: חברת Opko Health בשליטת פיליפ פרוסט, העוסקת בדרך כלל בתחום התרופות לעיניים, הודיעה על רכישת חברת FineTech הישראלית ב-27.5 מיליון דולר במזומן ובמניות אופקו, הנסחרת בבורסה של ניו יורק ב-1.4 מיליארד דולר.

פיינטק, שיושבת בנשר, היא חברה רווחית העוסקת בייצור של חומרי גלם לתעשיה הרפואית. מוצריה אינם תרופות חדשניות, אלא חומרי גלם המיוצרים בדרך כלל לפי התוויות של חברות אחרות, אך לחברה יש פטנטים לחלק מתהליכי הייצור של החומרים, וכן עובדים עם ידע ייחודי בתחום. חלק ממוצריה אינם ניתנים היום לייצור במפעלים אחרים.

אופקו מסרה כי באמצעות העסקה היא תוכל להחזיק בתוך הבית יכולות מורכבות בתחום ייצור התרופות. החברה הוקמה על ידי ד"ר אריה גוטרמן. העסקה צפויה להיסגר ב-29 בדצמבר. את אופקו ייצגה בעסקה עו"ד יעל ברץ ממשרד ברץ ושות' ואת פיינטק עו"ד ישע פרימס מחיפה.

פיליפ פרוסט אמר כי: "הידע והיכולות של פיינטק, הניסיון ויכולות הייצר התעשייתי שלה, ישחקו תפקיד חשוב בפיתוח המולקולות הייחודיות של אופקו". במקביל, תמשיך פיינטק לייצר את מוצריה הקיימים.