משרד רה"מ מסתיר חלק מההסכם של המנכ"ל החדש

לפי הסכם ניגוד העניינים, מנכ"ל משרד רה"מ החדש הראל לוקר, ואחיו אלוף יוחנן לוקר - לא יוכלו להשתתף בישיבות מצומצמות של ראש הממשלה

היועצת המשפטית של משרד רה"מ שלומית ברנע-פרגו מסרבת להעביר את הסכם ניגוד העניינים שעליו הוחתם המנכ"ל המיועד של משרד רה"מ. חלקים מהמסמך נמסרו הבוקר, לבקשת "גלובס", אולם חסרים כל הנספחים המתייחסים לניגודי העניינים שעו"ד הראל לוקר עשוי להימצא בהם בתפקידו הבא, כמי שמרכז את הפעילות הכלכלית של רה"מ ומשרדו.

לוקר, שמינויו לתפקיד מנכ"ל משרד רה"מ אושר השבוע בישיבת הממשלה, שימש עד לפני כמה ימים שותף בכיר וחבר צוות הניהול במשרד עוה"ד ש. פרידמן - אחד המשרדים המובילים והוותיקים בישראל בתחום המסחרי. אתר משרד עוה"ד פרידמן מתייחס לעוה"ד הבכירים שבו. על לוקר נכתב: "עם לקוחותיו נמנים קרנות פרייווט אקוויטי, גידור והון סיכון, משפחות בעלי הון, חברות ההיי-טק ועובדיהן, חברות זרות המשקיעות בישראל, חברות נסחרות בארץ ובנאסד"ק, חברות נדל"ן וגופים בשוק ההון".

קטעים מוסתרים

למרות הפריסה העסקית-משפטית הנרחבת של לוקר, הוסתרו בקטעי ההסכם שנשלח כל ההתייחסויות הנוגעות לנושאים שבהם לא יוכל לוקר לעסוק כלל או לבדו.

"במהלך כל תקופת עבודתי בתפקיד", כותב המסמך, "אני מתחייב שלא לטפל בכל עניין הנוגע במישרין ללקוחות קבועים שבהם טיפלתי במסגרת עבודתי במשרד פרידמן, המפורטים בנספח ד' להסדר שכולל חלקים חסויים, וללקוח נוסף כמפורט בנספח זה, לבעלי השליטה בהם או למנהליהם". משרד רה"מ מסרב להעביר את נספח ד', למרות הסמכות המצויה בידו - שגם נעשה בה שימוש בחלקי המסמך שנשלחו - להשחיר-להסתיר שורות הנוגעת לאנשים או לעסקים פרטיים.

לוקר אף מתחייב לא לטפל "בכל עניין הנוגע במישרין ללקוחות קבועים שבהם טיפלתי בעבודתי במשרד פרידמן, המפורטים בנספח ה' להסדר שכולל חלקים חסויים". גם נספח ה' נשמר בסודיות. לפי סעיף 12 להסדר, "בתקופת עבודתי אני מתחייב שלא לטפל בכל עניין הנוגע במישרין לחברות המוזכרות בסעיף 9 או לפעילותן, ככל שתהיה ידועה לי, לבעלי השליטה בהן... או למנהליהן...". אלא שסעיף 9 מחוק ורשימת המנהלים של החברות המדוברות מפורטת בנספח ב' להסדר, שנשמר גם הוא בסודיות.

המגבלות היחידות המתפרסמות הן אלה: לוקר לא יעסוק, למשך חצי שנה, בכל עניין הנוגע במישרין לעמיתים ולקרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר. במשך 3 החודשים הראשונים לא יטפל בעניינים הנוגעים לתחום הספנות, אלא לאחר קבלת חוות דעת מברנע-פרגו. לקראת כניסתו לתפקיד התפטר לוקר מכהונתו בעמותת אפיקים - המרכז לפיתוח חותם אישי, עמותה שנוסדה במאי וטרם החלה בפעולתה, וכן התפטר מחברותו בוועדת המסים של לשכת עוה"ד.

מההסכם עולה כי בת זוגו של לוקר, שירי מילוא-לוקר, מנהלת בכירה במשרד מבקר המדינה, "עסקה עד היום בביקורת במוסדות להשכלה גבוהה ובאיגודים, בתפקיד שאינו כרוך בעבודה מול משרדי הממשלה". במשרד המבקר מתקיימים בימים אלה כמה ביקורות הנוגעות לרה"מ, בעניין הטיפול בשריפה בכרמל, אירועי המרמרה ודוח הנסיעות של משפחת נתניהו.

לעניין אחיו של המנכ"ל, יוחנן לוקר, המשמש המזכיר הצבאי של רה"מ, נכתב: "אני מתחייב שלא להשתתף עם אחי, האלוף יוחנן לוקר... בישיבות עבודה, למעט ישיבות רבות משתתפים כדוגמת ישיבות ממשלה או ועדות שרים שבהן על שנינו להיות נוכחים מתוקף תפקידנו". המנכ"ל לוקר מתחייב שלא להשתתף עם אחיו בישיבות של הצוות המצומצם של רה"מ. חריגה מהוראה זו תתאפשר רק במקרים מיוחדים, לאחר קבלת אישור מהיועצת פרגו-ברנע.

"ההסדר בהתאם לחוק"

ממשרד רה"מ נמסר בתגובה: "ההסדר הגלוי שעליו חתם מר הראל לוקר נערך בהתאם לחוק חופש המידע שתנ"ח 1998 ולהנחיית היועץ המשפטי לממשלה בנושא מתן פומבי להסדרים למניעת ניגוד עניינים של עובדי מדינה. הפרטים החסויים בהסדר הגלוי הם פרטים הנכנסים לגדרם של החריגים הקבועים לסעיף 9 לחוק. ההסדר הוכן ע"י היועצת המשפטית של משרד רה"מ בהתאם להנחיות לשכת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ייעוץ)".