"יש עליהום נגד החרדים; עניין היריקה הוא לא המהותי כאן"

פרקליטו של החרדי בבית שמש שנעצר (ושוחרר) בחשד ליריקה על הילדה בת ה-7 בראיון בגל"צ: "הוא ירק הצידה רק כשהוצמדה אליו מצלמה" ■ הרב יונה מצגר: "הדרת הנשים בבית שמש - מהקיצוניים שידענו"

"תופעת הדרת הנשים שאנחנו רואים בתקופה האחרונה היא מהקיצוניים שידענו - מדובר בהקצנה שאין לה מקום", כך אומר הבוקר (ב') הרב הראשי לישראל יונה מצגר בראיון בגלי צה"ל. מצגר התייחס לתופעה שהתגברה בימים האחרונים בבית שמש, מאז שדווח על חרדים שיורקים על ילדה בת 7 שלבשה לטענתם לבוש "לא צנוע".

"אמנם קיימת הפרדה בין נשים לגברים בעולם החרדי. היא קיימת כבר כ-10 שנים, אבל לא בצורה כל-כך קיצונית. היא קיימת באוטובוסים בישובים חרדיים, אבל לא במדרכות כפי שרואים בבית שמש, ובהחלט לא בכפייה", אמר מצגר והוסיף: "גם הפרובוקציות שהנשים עושות בימים האחרונים זה משהו שלא הכרנו".

מצגר טען כי הוא מסכים לפעולותיו של ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, שפועל בימים האחרונים לעצירת הדרת הנשים במרחב הציבורי בעיר, ואמר כי "לא יתכן שתושבים לא יוכלו ללכת ברחוב כרגיל מחשש שיירקו עליהם או שייפגעו בהם - מי שלא נוח לו, שלא יגור בבית שמש. כל עוד אתה גר בעיר עם תושבים מכל הסוגים, עליך לאפשר לכולם לחיות כרגיל ולא לכפות על אחרים לחיות כמוך", אמר מצגר.

גם פרקליטו של החרדי שנעצר (ושוחרר) בחשד ליריקה על הילדה בת ה-7 דיבר בראיון, ואמר כי "מרשי מתנגד עקרונית ליריקה על בני אדם - הוא ירק הצידה רק כשהוצמדה אליו מצלמה. החרדים בבית שמש אומרים שישנה התלהמות ועליהום נגדם. כל העניין של היריקות הוא לא העניין המהותי כאן - אם יש תחושת אלימות מסביב, אז יהיה קשה לעבור ברחוב גם אם הם לא יירקו. כל העניין של היריקות הוא ניסיון שלא לדבר על המשהו המהותי באמת", לדבריו.