שר הפנים אלי ישי: "תנו לחרדים לעבוד ותפסיקו להסית נגדם"

שר הפנים בראיון לגלי צה"ל: אנחנו עם אחד, צריך להקפיד על אחדות ואהבה בין אחד לשני, צריך לדעת לכבד איש את רעהו בסובלנות

בראיון לגלי צה"ל הבוקר אומר השר אלי ישי בנוגע למתיחות בין החילונים והחרדים כי "כולם יודעים שמדובר בקומץ קטן של קיצונים חרדים אבל יש הסתה פרועה נגד כל החרדים בלי יוצא מהכלל. אסור לכלול את כל החרדים ביחד".

- התקשורת מקפידה כל הזמן לעשות הפרדה ברורה.

"כרגע יש הסתה קשה מאוד נגד כל החרדים. אני מקבל תגובות מציבור מסורתי וחרדי. נכון, גם הציבור החרדי בבית שמש סובל מאוד מהקיצוניים אבל צריך להבין שאסור לתקוף את החרדים כולם פעם אחר פעם. בקיצונים צריך לטפל במסגרת החוק אבל ההסתה חייבת להפסק".

- איך אתה מתייחס למה שקרה אתמול בהפגנה?

"אני לא בעד שימוש בסממנים מהשואה בהפגנות אבל יש כאן הסתה ומדרון חלקלק וצריך לעצור את זה. אנחנו עם אחד, צריך להקפיד על אחדות ואהבה בין אחד לשני, צריך לדעת לכבד איש את רעהו בסובלנות".

- מה העמדה שלך לגבי הפרדה בבית שמש?

"זה לא נכון להפריד ולחלק את בית שמש כי זה מתחיל כאן ואי אפשר לדעת היכן זה יסתיים. זה רק יגרום ליותר קרע בעם. החרדים רוצים לעבוד, אני שילבתי עשרות אלפי חרדים במעגל העבודה כשהייתי שר התמ"ת. הפרדה היא לא נכונה גם אם אין איזורי תעשייה כי ערים שלמות יכולות לקרוס. חרדים עובדים לא צריכים הנחות בארנונה והם רוצים להתפרנס בכבוד. תנו להם לעבוד ותפסיקו להסית נגדם".

- יש קריאות לפטר אותך מתפקיד שר הפנים.

"אני מכבד את כל ראשי הראשויות אבל הקיצוץ שהיה בעבר הביא להעלאת ארנונה על ידי חלק מהרשויות ואני מתנגד לזה. במקביל, יש טבלת הנחות לאוכלוסיות שונות וגם היא מעוותת. תקראו את הטבלה ותראו למי מכוונות ההטבות החדשות שאני הנהגתי, זה לא רק לאוכלוסיה חרדית".