כנפיים רכשה עוד מטוס: מוחכר לחברת תעופה בצפון אמריקה

בעקבות ביצוע העסקה ההכנסות של החברה מדמי חכירה, על פי הסכמי ההחכרה של המטוסים, צפויות להסתכם בשנים הבאות לסך של כ-198 מיליון דולר

כנפיים ממשיכה בהרחבת עסקי החכרת המטוסים שלה ומודיעה על עסקה נוספת - השלישית במספר בתוך ארבעה חודשים בלבד: חברת הבת גלובל כנפיים ליסינג הודיעה היום על השלמת עסקה לרכישת מטוס מדגם איירבוס ER319-100 משנת ייצור 2005, המוחכר לחברת תעופה גדולה בצפון אמריקה (אשר אינה חוכרת מהחברה מטוסים נוספים). ההסכם בדבר רכישת המטוס נחתם עם המוכרת שהיא חברה בינלאומית להחכרת מטוסים, הנמנית על עשר חברות החכרת מטוסים הגדולות בעולם.

הסכם הרכישה נחתם ביום 29 בדצמבר 2011 והמטוס עבר לבעלות גלובל כנפיים ליסינג ביום שישי האחרון. היקף העסקה הכולל מסתכם בכ-30 מליון דולר.

מכלל עלות העסקה סך של כ-17.5 מיליון דולר מומן באמצעות הלוואה (Recourse) שנטלה גלובל ליסינג מבנק בארץ. יתרת הסכום מומנה מהפקדות שהתקבלו מהחוכרת, כך שההשקעה ממקורותיה העצמיים של גלובל ליסינג (הכוללים בין השאר חלק מכספים שגייסה החברה בהנפקת אג"ח לציבור בחודש נובמבר 2010) בתחילת העסקה מסתכמת לסך של כ-3 מיליון דולר.

העסקה בוצעה באמצעות רכישת זכויות בנאמנות הרשומה בארה"ב, שהינה הבעלים והמחכירה של המטוס. החברה הינה הנהנית היחידה (Beneficial Owner) בנאמנות. ההלוואה נקובה בדולרים של ארה"ב ונושאת ריבית משתנה (על בסיס LIBOR לחודש בתוספת מרווח). דמי החכירה המתקבלים ישמשו לפירעון קרן וריבית של ההלוואה וכן להחזרים על חשבון ההשקעה העצמית במטוס ולתזרים השוטף של החברה.

המטוס מוחכר לתקופה המסתיימת בשנת 2017.

בעקבות ביצוע העסקה ההכנסות של החברה מדמי חכירה, על פי הסכמי ההחכרה של המטוסים, צפויות להסתכם בשנים הבאות לסך של כ-198 מיליון דולר. עם השלמת העסקה ימנה צי המטוסים הקיים של גלובל כנפיים ליסינג, 23 מטוסים המוחכרים לעשר חברות תעופה בשמונה ארצות על פני ארבע יבשות שונות.