נא להכיר: מי אתה ג'רמי לוין, מנכ"ל טבע הבא?

ד"ר לוין כיהן בתפקידי ניהול בכירים בבריסטול מאיירס ובנוברטיס ■ מניית בריסטול מאיירס זינקה בכ-40% בשנתיים האחרונות, בזמן שטבע נפלה ב-30% ■ ד"ר ג'רמי לוין, מנכ"ל טבע - מומחה בפיתוח תרופות אתיות, בוגר קיימברידג' ואוקספורד, תואר בביולוגיה מולקולרית. האם יביא לטבע את הבלוקבסטר הבא?

ג'רמי לוין, לשעבר בכיר בחברת התרופות בריסטול מאיירס (סימול: BMY), ייכנס בחודש מאי הקרוב לנעליו של שלמה ינאי בתור מנכ"ל ענקית התרופות הישראלית טבע, לאחר שהאחרון הודיע הבוקר (ב') על פרישתו. לוין ייכנס בתקופה קריטית עבור טבע; בחודשים הקרובים אמורה להתקבל הכרעה במשפט הקופקסון בארה"ב, שם מנסה טבע להגן על פטנט התרופה לטיפול בטרשת נפוצה מפני מתחרים המבקשים להשיק גרסאות גנריות. הקופקסון הוא התרופה הכי נמכרת של טבע.

לוין הוא פיסיקאי בוגר אוניברסיטת קיימברידג'. בבריסטול מאיירס הוא כיהן כסגן נשיא האחראי על אסטרטגיה, והוא ידוע כמומחה בענייני פיתוח תרופות, מה שנחשב לצד החלש של טבע (רכישת חברת ספלון אמורה לפצות על כך).

בריסטול מאיירס נסחרת בוול סטריט לפי שווי של 59 מיליארד דולר ומניותיה זינקו ב-40% בשנתיים הקרובות. טבע נסחרת לפי שווי של 35.7 מיליארד דולר ומניותיה נפלו ב-30% בשנתיים האחרונות. ללוין ניסיון של יותר מ-25 שנה בשוק התרופות העולמי.

לפני שהצטרף לבריסטול מאיירס, לוין היה מנהל פיתוח עסקי גלובלי ואחראי על בריתות אסטרטגיות בחברת התרופות נוברטיס, בשנים 2003-2007. ד"ר לוין בן ה-58 מחזיק גם בתואר אקדמי מאוניברסיטת אוקספורד בביולוגיה מולקולרית.

עם כניסתו של לוין לתפקיד מנכ"ל טבע הוא יעבור להתגורר בישראל עם אשתו ו-3 ילדיו. מטה טבע ממוקם בפתח תקווה.

מה חושבים אנליסטים על פרישת שלמה ינאי?