רויאל בנק אוף סקוטלנד שוקל לפטר 10,000 עובדים

הפיטורים הן חלק מהתוכנית של הבנק לצאת מתחום בנקאות ההשקעות ■ מחלקת ההשקעות של הבנק הייתה אחראית על כ-10% בלבד מרווחי הבנק בשנה שעברה

העיתון הכלכלי "פיננשל טיימס" מדווח היום (ה') שהבנק האנגלי, רויאל בנק אוף סקוטלנד , עומד לפטר כ-10,000 עובדים במסגרת תוכנית קיצוצים נרחבת שהיא חלק מהאסטרטגיה של הבנק לצאת מתחום בנקאות ההשקעות שלו. התוכנית כוללת גם קיצוצים בהיקף של 1-2 מיליארד אירו במחלקת ההשקעות של הבנק.

התוכנית הזאת, הנחשבת לגרועה ביותר מבין מספר תוכניות מוצעות, נשקלת על ידי מנכ"ל הבנק סטפן הסטר. המנכ"ל הודה בחודש נובמבר שמחלקת ההשקעות של הבנק, שתרמה לרווחים של בנק במשך 3 השנים שבהן הוא כיהן בתפקיד, מיצתה את עצמה ולא הצליחה להפוך את עצמה לכוח משמעותי בתחום.

מחלקת ההשקעות של הבנק נכשלה, כאמור, בהגדלת נתח השוק שלה במספר תחומים בבנקאות ההשקעות, במיוחד בתחום הנכסים ויחד עם המשבר באירופה והרגולציה המחמירה יותר של הרשויות באירופה הדורשות להגדיל את ההון של הבנק, הובילו להחלטה הזאת של הבנק.

"ההנהלה אף פעם לא הבינה באמת את תחום בנקאות ההשקעות", אמר מקור המקורב לתהליכים שמתרחשים בבנק. "סטפן הפך להיות ציני יותר עם השנים כלפי התחום הזה".

כאמור, עסקי הנכסים של הבנק, הם אלו שצפויים לספוג את הקיצוצים הגדולים ביותר, לאחר שנכשלה בלהתמודד עם השחקנים הגדולים בתחום. המחלקה הניבה רווחים של 623 מיליון פאונד בלבד מתוך 5 מיליארד פאונד שהרוויח הבנק במהלך 9 החודשים הראשונים של השנה הקודמת.