HSBC: "האירו לא יקרוס; סביר שייזנק בעקבות המשבר"

בבנק ההשקעות מעריכים כי סביר שיימצא פיתרון למשבר החוב על בסיס האמנה הפיסקאלית החדשה, ומבהירים: "יותר סבור שהאירו יתחזק - גם אם המשבר יחריף"

מטבע האירו לא יקרוס על רקע משבר החוב שניצת באירופה, וסביר אף יותר שיעלה מאשר יפול בחודשים הקרובים - כך מעריך היום (ו') אסטרטגי המט"ח של בנק HSBC במזכר עדכני.

הסקירה מטעם HSBC מגיעה על רקע נפילת האירו לשפל של 16 חודשים מול הדולר, בעוד משבר החוב מוסיף להתפתח. אולם, ב-HSBC בטוחים כי יימצא פיתרון למשבר.

"גיבוש המדיניות פיסקאלית לאיחוד האירופי תועיל ותישמר, למרות הבעיות העמוקות עימן מתמודדת אירופה", סבורים כלכלני הבנק. "נראה כמעט בלתי סביר שתהיה המשך צניחה באירו, אפילו אם משבר החובות יוסיף להידרדר".

במסגרת הסקירה, מציינים ב-HSBC כי אין צפי שאחת או יותר מחברות גוש האירו תעזוב את המרחב, וכי ישנן סיבות בגינן מוסיף מטבע האירו לגלות חוזקה יחסית, למרות המשבר. "בלתי אפשרי למכור אירו גרמני או יווני - הפיזציה של גוש האירו כולו היא שמשנה, ולא של מדינה אחת", הם מסבירים. "זה מציג את האירו בפוזיציה חזקה מול מטבעות אחרות".

שנית, טוענים בבנק כי "פיתרון משבר החוב הוא אינטרס של כל גוש האירו, והשלכות הכישלון בפתירתו ישליכו על כל החברות בו - כך שסביר שיימצא פיתרון".

ובאשר לאירו? ב-HSBC סוברים כי "סביר שיעלה יותר מאשר ייחלש על רקע הניסיונות לפתור את המשבר על ידי אמנה פיסקאלית".