שלמה ינאי: "אין מנהיגות בישראל; איפה הדאגה לאזרח?"

בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" התייחס שלמה ינאי לעתיד שלו אחרי הפרישה מטבע ■ "עדיין לא החלטתי אם אני ארוץ לפוליטיקה אבל כבר קיבלתי פניות מגורמים שונים" ■ "יש לי גם כמה אופציות בתחום העסקי שאני רוצה לבדוק"

מנכ"ל טבע הפורש שלמה ינאי התראיין היום לתוכנית "פגוש את העיתונות" של דנה ויס בערוץ 2, ובמסגרת הראיון התייחס ינאי להודעת הפרישה שלו ולגורמים שהביאו אותו לקבל את ההחלטה הזאת כמו כן דיבר נרחבות על נושא כניסתו לפוליטיקה.

דנה ויס שאלה את ינאי עם תחילת הראיון לסיבות שגרמו לו לעזוב את ענקית התרופות. ינאי השיב: "אני חושב שאמרתי בצורה הכי פשוטה - אחרי 32 שנות שירות בצה"ל ואחרי 10 שנות פעילות בטבע ושבהן הנחתי תשתית לשנים הקרובות הגיע הזמן לצאת לדרך חדשה".

ינאי דחה את הדיבורים על כך שהדירקטוריון של טבע הוא זה שבעצם גרם לו להתפטר וטען "שאלה המצאות של עיתונאים שרוצים למלא כותרות".

לאחר מכן התייחס לשמועות על כך שהוא מתכוון להכנס לזירה הפוליטית, "טרם החלטתי אם ללכת לפוליטקיה, אני עוד לא יודע מה אני רוצה לעשות אבל אני כן יודע שאני רוצה לתרום לקהילה", אמר ינאי. "גם בעולם העסקי יש לי עוד הרבה מה לעשות ויש לי הרבה רעיונות ואופציות שהייתי רוצה לבחון אותם".

ינאי בהמשך נשאל לגבי נטיותיו הפוליטיות ועמדותיו בנושאים שונים. "כמובן שיש לי תפיסת עולם אבל אני עוד לא יודע לאיזה מפלגה היא מתאימה", אמר ינאי. "המצב מורכב, כי אין כבר חלוקה ברורה בין ימין, שמאל ומרכז". מנחת התוכנית דנה ויס שאלה אותו אם הוא מוכן להיות מספר 2 במפלגה כלשהי, והתשובה של ינאי הייתה: "אני מאוד גמיש ואני יכול להיות בכל עמדה כל עוד זה תורם למטרה".

ינאי תקף במהלך הראיון את ההנהגה הישראלית, או בעצם העדר המנהיגות כפי שהוא תיאר אותה. "אני חושב שחוסר מנהיגות זו תופעה שרואים אותה בישראל", אמר ינאי. ""מה היא בעצם מנהיגות ? היא להציב חזון, ולהתמודד עם האתגרים על מנת להגשים את אותו חזון. איפה ההתמודדות עם הבעיות בתחום המדיני והכלכלי? איפה הדאגה לאזרח?", תהה ינאי.

מנכ"ל טבע גם קרא לפתוח בדיאלוג עם החמאס, "צריך לפתוח דיאלוג עם כל מי שאפשר, כולל החמאס". ינאי לא משלה את עצמו ומודה שזה לא הולך להיות קל, אבל אומר שמה שרואים מכאן לא רואים משם, "אנחנו לא בוחרים את השכנים שלנו, וכשהם בשלטון ההתנהגות שלהם תהיה אחרת - בהתחלה זה יהיה קשה אבל צריך לעשות את זה - כי צריך להשאיר את התקווה שנוכל להגיע לאן שרצינו".

בסוף הראיון התייחס ינאי לדיון הציבורי שמתנהל בעניין שכר הבכירים בחברות, והוא טוען שהדיון הינו מוצדק ביותר אבל צריך לשנות את השאלה. "בעניין השכר לבכירים, אני חושב שהדיון הוא ראוי גם אם הוא לא נוח", אמר. "אבל המוקד של הדיון צריך להיות הקשר בין הביצועים של החברה לבין השכר שהמנכ"ל שלה מקבל".