תשואות אג"ח צרפת ממשיכות לעלות; "קרן החילוץ תתפרק"

האג"ח הצרפתיות נסחרות בתשואות גבוהות יותר מאשר האג"ח של קרן החילוץ האירופית (EFSF) ■ פיץ': "במידה וצרפת תיכנס למצב של חדלות פרעון, קרן החילוץ פשוט תתפרק"

מי שסבור כי הכלכלה הצרפתית מדשדשת, קיבל בזמן האחרון תימוכין לכך מכיוון שוק האג"ח הממשלתיות. האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים של צרפת עלו בתוך כחודש ב-50 נקודות בסיס ונסחרות כעת סביב הרמה של 150 נקודות, אך יחד עם זאת, הן עדיין לא הגיעו לרמה של 190 נקודות בסיס - הרמה בה נסחרו בחודש נובמבר 2011.

אנליסטים מציינים כי קיים חוסר היגיון בשוק האג"ח האירופי, שכן האג"ח הצרפתיות נסחרות בתשואות גבוהות יותר מאשר האג"ח של קרן החילוץ האירופית (EFSF) - אשר חלק נכבד מתזרים המזומנים והבטחונות שלה מגיעים, למעשה, מצרפת.

בסוכנויות הידיעות S&P ופיץ' הצהירו כבר בדצמבר 2011, כי דירוג האשראי המושלם ("AAA") של קרן החילוץ תלוי באופן מוחלט בדירוגי האשראי של גרמניה וצרפת - שכן אלה מספקות 80% מהערבויות להלוואות לקרן. צרפת לבדה מספקת כ-158 מיליארד אירו בבטחונות לקרן.

"במידה וצרפת תיכנס למצב של חדלות פרעון, קרן החילוץ פשוט תתפרק ובמידה וספרד או איטליה ייכנסו לחדלות פרעון - אז גם צרפת עלולה להיכנס למצב זה", הסבירו בפיץ'.