עסקת ענק לתע"א: תמכור להודו אמל"ח בכ-1.1 מיליארד ד'

התעשייה האווירית חתמה על אחת מעסקאות הנשק הגדולות שלה מהעת האחרונה ■ תמכור בשנים הקרובות להודו מערכות טילים להגנה ולהתקפה; מל"טים; מערכות מודיעין ועוד

התעשייה האווירית חתמה על אחת מעסקאות הנשק הגדולות שלה מהעת האחרונה ותמכור בשנים הקרובות להודו מערכות טילים להגנה ולהתקפה; מל"טים; מערכות מודיעין ועוד.

בהודעה ששיגרה הערב התעשייה האווירית לבורסה לניירות ערך, נאמר כי החברה חתמה על הסכמים "עם לקוח זר באסיה על מכירת מערכות נשק שונות". על-פי הודעת החברה, המערכות יסופקו ללקוח במהלך תקופה של כארבע שנים ובמסגרת העסקה, יינתנו מקדמות וערבויות שיבטיחו את קיומה.

ל"גלובס" נודע כי לאורך כל החודשים האחרונים קיימה התעשייה האווירית משא ומתן אינטנסיבי עם גורמים שאמונים על הרכש הביטחוני בהודו, כשברקע- ניסיון מצד חברות ביטחוניות אחרות מישראל להציע הצעות משלהן בניסיון לזכות בחוזה הענק. התעשייה האווירית, שכבר עשתה בעבר עסקאות בסדר גודל נרחב עם הודו ובמרכזן מכירת טילים מסוג "ברק", האיצה את המגעים בנושא כשמנכ"ל החברה, יצחק ניסן ניהל באופן אישי את המו"מ.

מקורות המקורבים לעניין אמרו היום ל"גלובס" כי העסקה החדשה, שאמורה להרחיב באופן ניכר את צבר ההזמנות של התע"א, יכולה להיחשב להישג אישי של ניסן - ערב משבר בתעשיות הביטחוניות בעולם על רקע נסיגת צבא ארה"ב מעירק ובשל ההחלטה של מדינות בעולם לצמצם באופן ניכר את תקציבי הרכש הביטחוני שלהן: "זה בפירוש לא מובן מאליו שעסקה כזאת יוצאת לדרך בתקופה שבה מדינות רבות מקצצות את תקציב הביטחון שלהן בגלל אי הוודאות בשוקי העולם. ניסן הצליח לחתור כאן למגה עסקה ולאפשר לתע"א חוסן כלכלי ותעסוקתי לאורך שנים", אמר.

בתע"א סירבו להתייחס לגבי זהות המדינה שבה נעשתה העסקה האמורה. כזכור, בשבועות האחרונים משרד הביטחון ביטל לחברה בת של תע"א, אלתא מערכות עסקת ענק למכירת מערכת לאיסוף מודיעין לחיל האוויר של טורקיה, שאותה הובילה חברת אל-אופ של אלביט מערכות. ביטול העסקה עורר בשתי חברות האם את החשש מהפסדים מהותיים בפעילות. תע"א ואלביט מערכות מצפות שמשרד הביטחון יפצה אותן על ביטול העסקה.