צפו: ח"כ אנסטסיה מיכאלי שופכת מים על ח"כ מג'אדלה

במהלך ויכוח בין הח"כים שפכה מיכאלי כוס מים על מג'אדלה ■ מג'אדלה למיכאלי: "משוגעת" ■ מיכאלי: "תתבייש"

דיון שקיימה ועדת החינוך של הכנסת על המנהל שלקח את תלמידיו למצעד זכויות אדם ביישוב ערערה וננזף לנוכח כך, הפך הבוקר (ב') לעימות חריף בין ח"כ אנסטסיה מיכאלי ששפכה מים במהלך הדיון הסוער על ח"כ ראלב מג'אדלה.

מיכאלי, שסברה שהצעד של המנהל אינו נכון, אמרה בדיון כי המעשה חמור וצעקה לעבר מג'אדלה: "אתם צועדים נגד המדינה, אתם מסיתים". מג'אדלה לא נותר חייב לצעק לעברה: "את תשתקי". מיכאלי השיבה אש וצעקה לעברו "אתה תשתוק. אל תדבר ככה, זה חוסר כבוד לאישה ולכנסת".

השניים המשיכו להתכתש ברוח זו עד ש מג'אדלה פנה ליו"ר הוועדה, ח"כ אלכס מילר ואמר: "זו מהסיעה שלך, תשתיק אותה. זה לא סיעת ישראל ביתנו, זה ועדת החינוך התרבות והספורט, אני מבקש שתפסיקו אותה, זה מפריע לי. או שתוציא אותה או שתשתיק אותה, אחד משניהם".

מג'אדלה פנה שוב למיכאלי וקרא לה חוצפנית. אחרי חילופי דברים נוספים נטלה מיכאלי כוס ומילאה אותה במים ושפכה אותם לעברו של מג'אדלה תוך שהיא צועקת לעברו: "תתבייש". מג'אדלה מצידו כינה אותה "משוגעת".

מיכאלי היתה נסערת לאחר הוויכוח: "מצד אחד, מילותיו של ראלב מג'אדללה שוות לי כקליפת השום, אך יחד עם זאת, תמו הזמנים שגבר יכול לקלל אישה בפומבי, להעליב אותה ולהתנהג באלימות. הזמנים השתנו. אני לא אתן לאף אדם, ח"כ מכובד ככל שיהיה, את הפריבילגיה לנהוג באלימות, בטח שלא במשכן הכנסת. אני ככלל, חושבת שמים הם כלי מצויין להתקרר. המים מבחינתו של ח"כ מג'דללה, היו מחיר זעום, כיוון שמעצר על אלימות נגד נשים, גדול בהרבה".

יו"ר הכנסת רובי ריבלין הודיע כי יגיש תלונה לוועדת האתיקה בנושא. "שמעתי בצער רב, יחד עם חברי הנשיאות, על האירוע בועדת החינוך. מדובר במעשה שלכאורה פוגע בכנסת כולה ועל כן אגיש תלונה לועדת האתיקה. נמתין למסקנות הוועדה ונמשיך לדון בעניין על כל השלכותיו", אמר ריבלין והוסיף: "אנו מצויים באווירה שהבחירות ממשמשות ובאות, ואני מעריך שיהיו אי אלו חברי הכנסת שירצו להבליט את עצמם באמצעות תעלולים וגימיקים. מי שעלול לשלם את המחיר הם הכנסת והדמוקרטיה הישראלית".

מישראל ביתנו נמסר בתגובה: "סיעת ישראל ביתנו דנה בישיבתה השבועית באירוע המצער שהתרחש היום בישיבת ועדת החינוך של הכנסת. בישיבה הובהר לח״כ מיכאלי כ שום נסיבות אינן מצדיקות התנהגות מן הסוג הזה. סיעת ישראל ביתנו דורשת מכל חברי הבית, וקודם לכל מחבריה, לנהוג בצורה המכבדת את הכנסת ולהימנע מכל מעשה לא פרלמנטארי. יש לגנות את דבריו של ח"כ ראלב מג׳אדלה שגרמו להתפרצותה של ח"כ מיכאלי. אנו מקווים שאירועים כאלו לא יישנו בכנסת".