אורכית ובעלי אג"ח א' לביהמ"ש: הפסיקו הקפאת ההליכים

החברה מסרה במכתב לביהמ"ש המחוזי בת"א כי הגיעה להסכם עקרונות עם בעלי אג"ח א' ומבקשת להקפיא ההליכים לפירוקה ומינוי נאמן להקפאה ■ צפויה לשתף גם את נציגות בעלי אג"ח ב' בהסכם ■ החברה קיבלה התראה על מחיקה מבורסת נאסד"ק בשל אי-עמידה בדרישות הון עצמי מינימלי

אחרי שמחזיקי האג"ח של אורכית כבר איימו בפירוק החברה, וזו מצידה הגישה בקשת הקפאת הליכים לביהמ"ש, מסתמן כי הצדדים הגיעו לעמק השווה: יצרנית ציוד התקשורת הודיעה היום, כי הגיעה להסכמה עם מחזיקי אג"ח א' שלה על עקרונות הסדר, ומשכך אין צורך במתן צו להקפאת הליכים ומינוי נאמן.

בצו שנשלח לביהמ"ש, כתבו עוה"ד של שני הצדדים, כי "יפעלו להגיש בהקדם האפשרי בקשה משותפת לאישור כינוס אסיפות, לשם אישור הסדר כאמור בהתאם להסכמה הנ"ל, ויבקשו לשתף בבקשה המוסכמת גם את נאמן אג"ח ב' לאחר הצגת עקרונות ההסדר בפנוי ודיון עמו לגביהם".

אורכית, המנוהלת על-ידי אריק פנט ואיציק תמיר, חייבת למחזיקי האג"ח מסדרה א', שלהם יש נקודת יציאה בעוד שלושה חודשים, כ-80 מיליון שקל; ולמחזיקי אג"ח ב', שהונפקה לפני חצי שנה, כ-28 מיליון שקל. בסך-הכול מדובר אם כך ב-108 מיליון שקל באג"ח להמרה.

בקופת החברה היו בסוף הרבעון השלישי מזומנים בהיקף של 24 מיליון דולר - בדומה להיקף החוב למחזיקי סדרה א'; אלו הציבו אולטימטום לחברה, ודרשו שתפקיד חלק גדול מהסכום בנאמנות על מנת להבטיח לעצמם את התשלום, ולא - יגישו בקשת פירוק לחברה.

נמצאת בין הפטיש לסדן

מנגד, מחזיקי אג"ח ב' חששו כי כניעת החברה לדרישת מחזיקי אג"ח א', תותיר את אורכית בלי מזומנים, והיא לא תוכל לעמוד בתשלומים אליהם; לכן הודיעו, כי אם החברה תגבש הסדר כלשהו עם מחזיקי אג"ח א', אשר ישפר את תנאיהם, יהווה הדבר עילה להעמדת האג"ח מסדרה ב' לפירעון מיידי.

כשהיא נמצאת בין הפטיש לסדן, ביצעה אורכית מהלך לא צפוי, ופנתה ביוזמתה ביום ראשון שעבר לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים, כדי לנהל מו"מ להסדר עם מחזיקי האג"ח שלא תחת אולטימטום. המהלך נחל הצלחה - כבר למחרת הסכימו הצדדים לדחות את בקשת הקפאת ההליכים בשבוע, והיום כאמור דיווחה החברה כי הגיעה להסכמות על הסדר חוב עם מחזיקי אג"ח א'.

מתווה ללא מספרים

במסגרת העקרונות שעליהן הסכימו הצדדים, חלק משמעותי מהחוב אשר צפוי היה להיפרע בסוף חודש מארס יישאר בחברה, מחיר ההמרה של האג"ח ירד בצורה משמעותית, כמו גם המחיר שבו יכולה החברה לכפות על מחזיקי האג"ח להמיר את האג"ח שברשותם למניות.

החברה פרסמה את מתווה העקרונות להסדר עם מחזיקי אג"ח א' ללא נתונים מספריים. זאת משום שכעת צפויים להצטרף למו"מ גם נציגי מחזיקי אג"ח Aב', כך שהסכומים והמספרים המדויקים שעליהם הוסכם עם מחזיקי אג"ח א', עלולים להשתנות בסופו של דבר.

על רקע ההסכמות האמורות זינקה היום מניית אורכית בכ-15%, לשווי שוק של 19 מיליון דולר. עליות חדות נרשמו היום גם בשתי סדרות האג"ח. נציין כי החברה קיבלה התראה על מחיקה מבורסת נאסד"ק בשל אי-עמידה בדרישות הון עצמי מינימלי, של 10 מיליון דולר.