ציפי לבני נכנעה ללחץ: הפריימריז בקדימה יוקדמו

הצטרפותם של מועמדים חדשים לזירה הפוליטית הביאה בשורה גם לחברי קדימה: אחרי סירוב עיקש מצדה, הודיעה לבני במפתיע על הקדמת הבחירות הפנימיות ■ על לפיד אמרה: "לא שוללת הצטרפותו לקדימה"

אחרי לא מעט לחץ שהופעל לאחרונה על יו"ר מפלגת קדימה ציפי לבני להקדים את הבחירות הפנימיות למפלגה, נראה שהרוחות החדשות שנושבות במערכת הפוליטית עשו את שלהן: בריאיון למהדורה המרכזית הודיעה הערב ח"כ לבני על החלטתה להקדים את המועד לפריימריז.

"הפריימריז בקדימה יוקדמו ואני מתכוונת לנצח בהם ולהוביל את קדימה", אמרה הערב במפתיע. על האפשרות שיריבה, ח"כ שאול מופז יזכה, אמרה "זה לא יקרה". בחודשים האחרונים דחתה לא פעם ניסיונות מצד חברי מפלגתה להוביל למהלך, שרק היא יכולה להחליט עליו על פי תקנון המפלגה.

לבני התייחסה גם למועמדים החדשים שצטרפו לזירה הפוליטית ביומיים האחרונים, יאיר לפיד ונועם שליט. לגבי לפיד, היא לא שללה את הצטרפותו לקדימה, ובירכה אותו על החלטתו. "אני מברכת על כניסה של אדם שמחזק את המחנה הציוני, של אלה שרוצים להחליף את הממשלה הזו, ואני מקווה שהמעשה הזה יעודד עוד אנשים להצטרף וביחד צריך להחליף את הממשלה הזאת, ויפה שעה אחת קודם", אמרה לבני.

בהתייחסות לסקרים האחרונים שצופים התרסקות למפלגתה אמרה כי מוקדם להספיד את "קדימה". "ראש הממשלה מתעסק בסקרים, אני לא משנה את עמדותיי על פי משב רוח ציבורי, אני ממוקדת משימה, ומבחינתי ההצטרפות של יאיר אתמול ושל כל אדם שיתמוך המשימה הזאת זו הצטרפות חשובה, כי בסופו של דבר אלה השותפים של קדימה בראשותי", אמרה לבני. "כל אחד שמצטרף למחנה הוא עוד חיזוק, הוא שותף. בסופו של דבר הבחירות יהיו על מי יהיה ראש הממשלה, וקדימה היא האלטרנטיבה היחידה להחליף את נתניהו".

"אני רואה אותו כשותף למשימה הזו והדרך שבה יבחר תהיה מקובלת עלי, בין אם הוא יבחר להצטרף לקדימה כדי להיות חלק ממנה, ובין אם הוא יבחר לחבור למחנה שקדימה עומדת בראשותו. אין לי שום ספק בחשיבות המשימה שלי או ביכולת שלי להצליח בה", הוסיפה לבני. "הבחירות יקבעו מי יוביל את אותו ציבור מתוסכל שיצא לרחובות. המאבק הזה הוא מאבק על דמותה של ישראל, וככל שיותר אנשים יבואו להצביע - זה מצוין".