גוגל מחזקת את החיפוש החברתי - בעזרת פיתוח ישראלי

ענקית האינטרנט הציגה שלושה פיתוחים אישיים חדשים למנוע החיפוש שלה, כולל פיצ'ר שפותח בישראל ומאפשר לחפש בקלות ובמהירות פרופילים של חברים ומשתמשים אחרים בגוגל פלוס

חברת גוגל לוקחת היום צעד נוסף בחיבור בין עולם החיפוש לעולם הרשתות החברתיות. תחת השם Search plus Your World היא משיקה שלושה פיצ'רים שישולבו במנוע החיפוש שלה ויעניקו לגולשים, ובעיקר למשתמשי הרשת החברתית שלה גוגל פלוס, כלים יעילים ומותאמים אישית כדי לחפש תוכן באינטרנט. בין שלושת הפיצ'רים קיים גם פיצ'ר שהוא פרי פיתוחו של מרכז המו"פ של גוגל בישראל.

הפיצ'ר הראשון, כפי שעולה מההודעה שהעלתה גוגל לבלוג הרשמי שלה, יאפשר להתאים את תוצאות החיפוש לפי המשתמש עצמו. הפיצ'ר הזה, כמו השניים האחרים, פועל כשהמשתמש מחובר לחשבון הגוגל שלו ומשתפר ככל שהוא פעיל יותר ברשת של גוגל פלוס.

החיפוש בגוגל יהפוך לאישי יותר באמצעות פיצ'ר זה ויאפשר לקבל תוצאות שרלבנטיות יותר למשתמש עצמו. כך, למשל, חיפוש אחר יעד חופשה מסוים יעלה תוצאות מפוסטים שהעלו חברים לצד תוצאות רגילות בגוגל. חיפוש של תמונה מסוימת עשוי להעלות תמונות מאלבומי התמונות בגוגל פלוס לצד תמונות מהחיפוש הרגיל של Google Images.

גוגל / מתוך: האתר
 גוגל / מתוך: האתר

הפיצ'ר השני, שהוא זה שפותח בישראל, מאפשר לחפש ביתר קלות אחר פרופילים של חברים ושל משתמשים בולטים אחרים בגוגל פלוס, ישירות משורת הכתובת בדפדפן. פיצ'ר זה מתלבש על פיתוחים קודמים של מרכז המו"פ של גוגל בישראל ומאפשר הן להשלים את החיפוש אחרי הקלדת אות או שניים בשורת הכתובת בדפדפן (Autocomplete) והן לקבל תוצאות מהירות במיוחד (Instant).

לדברי יוסי מטיאס, מנכ"ל מרכז המו"פ של גוגל בישראל, "ביום בודד נערכים מאות מיליוני חיפושים אחר אנשים בגוגל. כשמחפשים אנשים אז מעניין אותם למצוא בדרך כלל אנשים שהם בסביבתנו החברתית או שהם מאוד פופולריים. כעת, נוכל לקבל בצורה מאוד מהירה את עמוד הפרופילים בגוגל פלוס של אותם אנשים ואף לקבל הצעות להשלמת חיפוש של אנשים מתוך המעגלים החברתיים או אנשים פופולריים בתחומם".

באשר לשאלה אם תוצאות החיפוש אחר אנשים של גוגל פלוס יעפילו בדירוג התוצאות על חיפוש אותם אנשים בפייסבוק, מטיאס בחר שלא להתייחס ישירות אלא להדגיש כי "ההצלחה שלנו היא איך אנחנו מביאים למשתמש את התוצאות הכי טובות עבורו". כמו כן, ציין מטיאס כי בשלב זה הפיצ'ר החדש עובד רק על פרופילים של אנשים ולא על עמודי מותגים בגוגל פלוס (אותם ניתן לחפש כבר קודם באמצעות הוספת הסימן + לחיפוש).

גוגל / מתוך: האתר
 גוגל / מתוך: האתר

הפיצ'ר השלישי שגוגל השיקה היום הוא קבלת תוצאות מתוך גוגל פלוס לפי תחומי חיפוש מסוימים. כך, למשל, אם המשתמש מחפש אחר המונח "music", הוא יקבל בין יתר התוצאות את הפרופילים של בריטני ספירס, סנופ דוג ואחרים.

יש לציין כי בשני הפיצ'רים האחרונים תינתן למשתמשי גוגל פלוס היכולת להוסיף את אותם אנשים אל המעגלים החברתיים שלהם ולעקוב אחר פעילותם בגוגל פלוס. עוד נוסיף כי שלושת הפיצ'רים החדשים נכנסים באופן מיידי לשימוש, בינתיים רק באמצעות חיפוש דרך google.com בגרסה האנגלית.

גוגל / מתוך: האתר
 גוגל / מתוך: האתר

כחלק מהשקת הפיצ'רים החדשים, גוגל מוסיפה כפתור בחלקו העליון של עמוד תוצאות החיפוש שיאפשר להפעיל או לנטרל את תוצאות החיפוש האישי עבור אותו חיפוש ספציפי. דרך הגדרות החיפוש של גוגל (Search Setting) ניתן להחליט באופן כללי אם להשתמש בחיפוש האישי או לא. "ההנחה היא שרוב האנשים יקבלו ערך משמעותי אם הם יקבלו את התכנים האישיים שלהם", אומר מטיאס, אבל החלטנו לאפשר למשתמשים לבחור את האופציה אם התוצאות יהיו אישיות או לא".

"הפיצ'רים שאנחנו מציגים היום מנסים להמשיך ולפתח את נושא החיפוש, שכפי שאמרתי בעבר, נמצא רק בתחילת הדרך. הרעיון שעומד מאחורי הפיצ'רים הוא להעניק תוצאות שיהיו רלבנטיות למשתמש עצמו ולמה שהוא מחפש באותו הרגע", אמר מטיאס.