מוטי זיסר לא רוצה "תספורת": אלביט הדמיה מוכרת 47 מרכזי קניות בארה"ב תמורת 1.4 מיליארד דולר

הרווח לאלביט הדמיה יעמוד על כמיליארד שקל; סדרות האג"ח מזנקות ■ הרוכשת היא חברה משותפת לבלקסטון ו-DDR ■ אלביט הדמיה תיוותר עם 2 מרכזי קניות בשווי 43 מ' ד' ■ מנכ"ל אלביט הדמיה: "נרגשים מהשלמת המכירה"

אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר הודיעה הבוקר (ד') על הסכם למכירת 47 מרכזי קניות בארה"ב תמורת 1.428 מיליארד דולר באמצעות החברה הבת EPN. הרוכשת היא חברת BRE DDR Retail Holdings, חברה משותפת לבלקסטון וחברת DDR.

הרווח לאלביט הדמיה יעמוד על כמיליארד שקל, עובדה שתעזור בוודאי לזיסר לעמוד בהתחייבויותיו למחזיקי האג"ח. סדרות האג"ח של החברה נסחרות בתשואת "זבל" של מעל 40%.

אנליסטים: "הספידו את עסקי אלביט הדמיה מוקדם - תזנק ב-93%"

לאחר המכירה בפועל, שצפויה במחצית השנה, תיוותר אלביט הדמיה עם 2 מרכזי קניות בארה"ב בלבד בשווי של 43 מיליון דולר.

על פי ההודעה, החוב של הנכסים הנמכרים עומד על 934 מיליון דולר, אשר יוסב לחברה הרוכשת או ייפרע במועד העסקה בפועל.

דודי מחלוף, מנכ"ל משותף באלביט הדמיה, מסר עם פרסום ההודעה כי "אנו נרגשים מהשלמת עסקת המכירה. לפני כשלוש שנים קיבלנו החלטה אסטרטגית לנצל את הידע והניסיון שצברנו מהפעילות הבינלאומית ולהעתיק את המודל המוצלח לארה"ב. בחנו עסקאות רבות שהגיעו לשולחננו והחלטנו על השקעה ב-EDT. מדובר היה על עסקה מורכבת, אשר דרשה ניהול משא ומתן עם מספר גורמים, במסגרתה רכשנו את מלוא הבעלות על EDT ונכסיה בשני שלבים, השבחנו את פעילות החברה הן באמצעות שינוי מבני בהנהלה, שיפור התפוסה של הנכסים והתזרים השוטף מהפעילות וכן ארגון מחדש של מבנה החוב של EDT. היום לאחר שנתיים של פעילות אינטנסיבית בארה"ב, אנו מודיעים על מימוש מוצלח של 47 נכסים מתוך 49 נכסי EDT לבלקסטון ו-DDR, אשר הינן שתיים מהחברות המובילות בתחום ההשקעות בנדל"ן בארה"ב".