קומן: "פיטורי מעוז מגעילים"; פרנק: "אין ברירה"

ד"ר אלכס קומן ויוסי פרנק, שכיכבו לצד שלמה מעוז כפרשנים ב"לילה כלכלי", מגיבים במיוחד לגלובס TV לסערת פיטורי מעוז מאקסלנס - והדעות חלוקות ■ קומן: "אקסלנס חיפשו תירוץ לפטרו" ■ פרנק: "מעוז הכניס את עצמו לפינה"

ד"ר אלכס קומן ממכללת ת"א-יפו, מי שפרשן לעתים לצידו של שלמה מעוז בתוכנית "לילה כלכלי", אומר בראיון לגלובס TV כי פיטוריו מבית ההשקעות אקסלנס אינם מוצדקים, למרות הדברים שאמר בנושא האפליה העדתית, כדבריו, בישראל.

"הפיטורים לחלוטין לא מוצדקים", אומר קומן. "שלמה בסה"כ דיבר בקונטקסט אקדמי, הוא דיבר על המחאה החברתית והוא אמר את מה שהוא חושב על הקטע הזה של אשכנזים. הוא לא אמר את זה בתור נציג של אקסלנס נשואה; אין שום אמתלה לאקסלנס לבוא ולפטר אותו".

קומן טוען כי אקסלנס פיטרו את מעוז כיוון ש"הם מוגי לב, מפחדים שאנשים בבנק לאומי או בכל מיני מקומות יסתכלו על זה ויגידו שאקסלנס נשואה הם נגד אשכנזים ולכן לא נעשה איתם עסקים. יכול להיות שהיה להם משהו בבטן נגדו; אני חושב שזו הייתה אמתלה לפטר אותו... לבוא ולפטר בן אדם על הדבר הזה, זה פשוט חוסר היגיון וחוסר רגישות, זה פשוט מגעיל".

אך לא כולם מסכימים עם קומן. הפרשן הכלכלי יוסי פרנק, מנכ"ל אנרג'י פייננס, שרק השבוע הסתבך עם מעוז ונקלע עימו לוויכוח קשה ומתוקשר, טוען כי לאקסלנס לא הייתה ברירה אלא לפטר את מעוז.

"מעוז הכניס את עצמו לפינה שאני מניח שלאנשים לא הייתה ברירה אלא לעשות את מה שהם עשו", אומר פרנק. "הוא לא השאיר ברירה להרבה אנשים, כיוון שאי אפשר כל הזמן לרקוד על השד העדתי הזה".

צפו בראיון המלא עם קומן ופרנק המגיבים על פיטורי שלמה מעוז במיוחד לגלובס TV.