ברוך: "הזהרנו את מעוז כמה פעמים"

"ידיעות אחרונות": דוד ברוך פנה במכתב לעובדי בית ההשקעות והתייחס לפיטוריו של שלמה מעוז ■ "הבעיה היא לא ששלמה אמר מה שאמר - אלא בסגנון הבוטה" ■ הסביר: "לא מדובר במעשה של רגע ולא על סמך מקרה בודד"

"הערתי לשלמה על התבטאויותיו במספר שיחות שקיימנו והוא התחייב בפניי שהדברים לא יישנו", כך כתב מנכ"ל אקסלנס נשואה, דוד ברוך, במכתב ששלח לעובדי בית ההשקעות ופורסם הבוקר (א') במוסף ממון של "ידיעות אחרונות".

במכתב פירט ברוך את הסיבות שהובילו לפיטוריו של מעוז ביום ד' האחרון, לאחר שהתבטא בחריפות בכנס של מכללת ספיר נגד שלל גורמים - ביניהם בנק לאומי, בית המשפט העליון וגורמים נוספים. מעוז הגיב על המהלך ב"אולפן שישי" בערוץ 2, ביום ו'.

"בימים האחרונים מצאנו את עצמו בליבו של דיון תקשורתי בעקבות דברים שנאמרו על ידי שלמה מעוז", כתב ברוך. "לצערי, מנסים לגרור אותנו לדיון שאין לנו שום חלק בו ושאינו משקף את הרוח והתרבות באקסלנס".

"כל עובד ועובדת באקסלנס ראשים להחזיק בכל דעה וליטול חלק בכל שיח. באשר לשלמה, הבעיה היא לא בכך שאמר את מה שאמר, אלא בסגנון הבוטה ובכך שאמר זאת בעל תואר בכיר בחברה שנותנת שירות לכלל הציבור בישראל".

"כחלק בלתי נפרד מהתנהלות תקינה של כל חברה עסקית, בעלי תפקידים ונותני שירותים אינם יכולים לנצל את מעמדם ותפקידם באופן כזה", נכתב. "כגוף העוסק בניהול כספי הציבור, חלה עלינו החובה להימנע מעירוב של אינטרסים ודעות אישיות בעשייה השוטפת, ולהפקיד כי החלטותינו יתבצעו לפי ערכים ופרמטרים מקצועיים ומבוססים".

"האמירות האחרונות של שלמה מצטרפות לשורה ארוכה של אמירות בוטות... הערתי לשלמה על הערותיו במספר שיחות שקיימנו והוא התחייב בפניי שהדברים לא יישנו, אך לצערי לא עמד בכך. חשוב לי להדגיש זאת, שכן לא מדובר במעשה של רגע ולא על סמך מקרה בודד אחד, אלא לאחר ששלמה הוזהר מספר פעמים".