לא רעב ללחם: שלמה מעוז מרוויח יותר מ-100 א' ש' בחודש

לפני פיטוריו מאקסלנס השתכר מעוז כמיליון שקל בשנה בבית ההשקעות ■ בנוסף הוא מכהן כחבר דירקטוריון בשורה של חברות, מה שמסב לו מאות אלפי שקלים בשנה

הכלכלן שלמה מעוז, שהשתלח ב"אליטה האשכנזית" וטען לקיפוח עדתי של מזרחים בישראל, הוא אולי הדוגמה הטובה ביותר לכך שדבריו היו מוגזמים. מעוז השתכר עד פיטוריו כמיליון שקל בשנה בתור הכלכלן הראשי בבית ההשקעות אקסלנס. כמו כן, הוא עדיין מכהן כחבר דירקטור ביותר מ-10 חברות ציבוריות ופרטיות.

בתור דירקטור, מעוז זכאי לגמול של מאות אלפי שקלים ואף יותר ממיליון שקל בשנה. כך, גם לאחר פיטוריו באקסלנס, מעוז לא יהיה "רעב ללחם" וישתכר אפילו יותר מ-100 אלף שקל בחודש.

מעוז, שנולד ב-1946 בעיראק, מחזיק בתואר שני בכלכלה מ-London School of Economics. הוא החל את דרכו ככתב ועורך ב"ג'רוזלם פוסט" והיום הוא כלכלן מוערך בשוק ההון. ב-2008 הוא מונה לתפקיד יו"ר הכשרת היישוב - חברת הנדל"ן והאנרגיה שבשליטת משפחת נמרודי, הנסחרת בבורסה לפי שווי של כ-803 מיליון שקל. הקשר של מעוז עם נמרודי לא מסתכם בתפקידו הנוכחי בהכשרת היישוב. מ-2004 עד אוקטובר 2010 היה חבר בדירקטוריון "מעריב" (בימים שבהם העיתון היה של הכשרת היישוב) ומנובמבר 2005 עד פברואר 2006 היה ממלא מקום יו"ר חברת הכשרה, חברה לביטוח, ממש ערב מכירתה מהכשרת הישוב של נמרודי לאיש העסקים אלי אלעזרא.

מעוז מכהן גם במועצות מנהלים בקבוצת החברה לישראל של משפחת עופר, כגון צים, תרכובות ברום, מפעלי ים המלח ורותם אמפרט נגב - שלושתן בשליטת כיל, שגם היא של החברה לישראל.

לצד קבוצות אלה, מעוז מכהן כדירקטור בשורה רחבה של חברות כבעלים של חברת ייעוץ כלכלי וייעוץ בשוק ההון בשם "שלמה מעוז השקעות", ובמסגרת זו הוא בין היתר דח"צ בחברות הציבוריות סנו ואפקון אלקטרו-מכניקה שבשליטת שלמה שמלצר. לצד חברות אלה, מכהן מעוז כדח"צ גם בדיסקונט חיתום והנפקות מקבוצת בנק דיסקונט.

בעבר שימש יועץ כלכלי לשר האוצר יצחק מודעי. מאוחר יותר שימש נספח כלכלי בלונדון ונציג משרד התקשורת בעיר. בתחילת שנות השמונים, זמן קצר לפני משבר המניות, היה מעוז אחד הבודדים שהתריע מפני התמוטטות הבורסה.