אלי ישי: לא צריך צבא ושב"כ; מספיק להאמין באל ובתורה

האתר החרדי "כיכר השבת" מדווח כי שר הפנים ישי אמר בכנס תורני בבני ברק, כי העם היהודי בעצם לא צריך צבא כדי לשרוד ■ "לא יעזור לתקשורת שום דבר, הם ימשיכו לדבר ואנחנו נמשיך לעשות. בלי תורת ישראל אין קיום לעם ישראל"

שר הפנים אלי ישי עורר סערה התקשורתית השבוע, בעקבות דבריו כי צה"ל נכשל במלחמת לבנון השנייה מפני שהחיילים לא התפללו מספיק. למרות ההתנצלות החלקית בפני המשפחות השכולות, ישי לא מפסיק לספק כותרות כאשר אמש הוא הוסיף לטעון כי העם היהודי אינו זקוק לצבא כדי לשרוד, ומספיקה לו רק האמונה באל.

לפי דיווחים שעלו באתר האינטרנט החרדי "כיכר השבת", במהלך נאום שנשא אמש בכנס תורני בבני ברק ישי ניסה להבהיר את כוונותיו בדבריו השבוע, כאשר טען כי העם היהודי לא זקוק לצבא ושב"כ כדי לשרוד. "אלפי שנים, עוד לפני שקמה המדינה, העם היהודי שרד בלי צבא ושב"כ, בזכות תורת ישראל".

"אלפי שנים, עוד לפני שקמה המדינה, כל אחד היה במקום אחר בעולם, במרוקו, עיראק, תוניס, תימן ופולין, בלי מדינה, בלי צבא בלי שב"כ, בלי כלום - העם היהודי שרד את כל 2,000 השנים הללו מחורבן הבית השני ועד היום. מה שמר על עם ישראל? תורת ישראל, בלי תורת ישראל אין קיום לעם ישראל", הוסיף ישי.

ישי ביסס דבריו על העובדה כי מרבית הפוליטיקאים וביניהם ראש המממשלה ושרים בכירים באים לשמוע את דברי החכמה של הרב עובדיה יוסף, והוא "לא היה במודיעין ולא היה בשב"כ ולא במוסד ואינו מכיר את כל הדיונים הפנימיים הסודיים והרגישים, אבל בסוף באים לשמוע אותו ולהקשיב להמלצותיו החכמות".

במהלך הנאום התייחס ישי לסערה התקשורתית והציבורית שהוא עורר בעקבות דבריו מתחילת השבוע ואמר "לא יעזור לתקשורת שום דבר, הם ימשיכו לדבר ואנחנו נמשיך לעשות, הם ידברו נגד ואנחנו נמשיך לעשות בעד, הכול בזכות התורה".