מדינגו מפטרת מעל 100 עובדים בישראל עקב סגירת המפעל

חטיבת הדיאגנוסטיקה של רוש צפויה לסגור את מרכז הפיתוח שלה בישראל בתחום משאבות האינסולין, מה שהיה בעבר חברת מדינגו ■ רוש רכשה את מדינגו ב-2010 ב-200 מיליון דולר

חטיבת הדיאגנוסטיקה של רוש צפויה לסגור את מרכז הפיתוח שלה בישראל בתחום משאבות האינסולין, מה שהיה בעבר חברת מדינגו. רוש רכשה את מדינגו, שמפתחת משאבות אינסולין זעירות, ב-2010 תמורת 200 מיליון דולר. מאז פותחו המשאבות בישראל, והחברה מעסיקה מעל 100 עובדים ביקנעם.

רוש דיאגנוסטיקה מעבירה את מרכז הפיתוח בתחום המשאבות באירופה במטרה לאחד אותו עם מרכז פיתוח אחר שלה בתחום הסוכרת. מהלך זה הוא חלק משינוי ארגוני מסיבי שעוברת החברה. לרוב עובדי הפיתוח של מדינגו הוצע לעשות רילוקיישן למפעל החדש של החברה, אולם סביר שרובם ימצאו את עצמם מחפשים עבודה בשוק המכשור הרפואי הישראלי.

סגירת הפעילות של מדינגו בישראל אינה הפתעה גדולה. החברה נרכשה בשלב שבו עוד לא היה לה מוצר, ולכן הוקם בישראל מפעל שקל לנייד אותו. רוש הייתה מעוניינת בעיקר בטכנולוגיה, ומלכתחילה היה ברור שתקים את המפעל במקום זול יחסית, ואילו את פעילות השיווק תרכז בארה"ב או אירופה, קרוב לשוק. יכולות הפיתוח הישראליות לא הצליחו הפעם להטות את הכף מול הצורך של רוש לרכז פעילויות ולחסוך בעלויות.

המוצר של מדינגו, שהתעכב מעט בהגעתו לשוק, אמור להגיע למכירות בחודשים הקרובים. אם המוצר ישיג מכירות גבוהות, הוא עשוי להניב הכנסות נוספות לבעלי המניות שמכרו את החברה - אלרון ו-RDC. שוק משאבות האינסולין הוא תחרותי מאוד, ומעניין יהיה לראות כיצד תצליח להשתלב בו המשאבה החדשה.