אפריקה תעשיות תשפר את הצעת הרכש לנגב

החברה מנהלת מו"מ עם המוסדיים, וככל הנראה מחיר ההצעה עומד לעלות ל-25 שקל למניה, לעומת 23 שקל בהצעה המקורית

אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב נחושה למחוק את מניות חברת נגב מהמסחר, וצפויה לשפר את הצעת הרכש שהגישה למניות החברה. כך נודע ל"גלובס". החברה מנהלת מו"מ עם המוסדיים, וככל הנראה מחיר ההצעה עומד לעלות ל-25 שקל למניה, לעומת 23 שקל בהצעה המקורית.

המוסדיים המחזיקים במניות נגב קרמיקה, ובמיוחד מגדל ביטוח ובית ההשקעות פסגות, מתנגדים להצעה שהגישה למניות הציבור החברה-האם של נגב, אפריקה תעשיות (חברה-בת של אפריקה ישראל). אפריקה תעשיות מחזיקה ב-90% ממניות נגב קרמיקה, המוסדיים מחזיקים בכ-5%, ויתרת המניות מוחזקת בידי משקיעים פרטיים.

בשבוע שעבר פרסמה אפריקה תעשיות, שבניהול אברהם נובוגרוצקי, הצעת רכש למניות נגב, כאמור במחיר של 23 שקל למניה, ובעלות כוללת של 30.3 מיליון שקל. המועד האחרון להיענות להצעה הוא 30 בינואר (יום שני הבא). המשקיעים מצפים ככל הנראה לשיפור בהצעת הרכש, וכבר היום נסחרת המניה במחיר של 24.05 - גבוה ממחיר הצעת הרכש.

אין זה הניסיון הראשון למחוק את מניות נגב מהמסחר. בדצמבר 2010 הוגשה הצעת רכש במחיר של 18.3 שקל למניה, אך בעלי המניות דחו אותה. במהלך השנה החולפת הגדילה אפריקה תעשיות את החזקותיה במניות החברה, מ-75% ל-90%, במספר רכישות שביצעה.

נגב קרמיקה, שבניהולו של אבי מוטולה, מציגה שיפור בתוצאותיה זה מספר רבעונים, בזכות צמיחה אורגנית ורכישות שביצעה במהלך 2011. החברה מספקת חומרים לעיצוב הבית, ומייבאת ומשווקת מותגים באמצעות 17 חנויות ובהפצה ארצית לסוחרים ופרויקטים. בתשעת החודשים הראשונים של 2011 זינקו רווחי נגב ב-40% ל-28.3 מיליון שקל, לאחר שההכנסות עלו ב-26.6% ל-515 מיליון שקל.