ההמלצות החמות: 2 מניות האינטרנט החמות של JP מורגן

ב-JP מורגן צופים טובות לסקטור האינטרנט, ורואים בו הזדמנויות השקעה אטרקטיביות ■ בראש המומלצות: אמזון ופרייסליין

פלטפורמת המסחר האלקטרוני הופכת למרכזית יותר ויותר בעולם הקמעונאי. הטרנדים השונים בתחום המובייל וצמיחתו המטאורית, כמו גם הנגישות הקלה לאינטרנט הודות לסמארטפונים והטאבלטים, הם רק חלק מהגורמים ההופכים את הסקטור לאטרקטיבי יחסית ואת החברות בו למצליחות ורווחיות.

המחצית השנייה של 2011 הייתה מאתגרת עבור מניותיהן של חברות האינטרנט. חברות שהשקיעו רבות בחיזוק פעילותן בתחום הדיגיטל "נקנסו" עקב הרגישות הגבוהה יחסית בשוק לשווין, כשברקע דאגות למצב הפיננסי הגלובלי. ועדיין, בג'יי.פי מורגן רואים את סקטור האינטרנט ואת התפתחותו הצפויה ב-2012 באור חיובי, וסבורים כי מצב זה יצר הזדמנויות אטרקטיביות למשקיעים המעוניינים בחברות איכותיות. מסקנה זו מתבססת על מספר נקודות מפתח שמזהה בית ההשקעות, כגון: צמיחה של 16% בפרסום באינטרנט; גידול בפעילות המכשירים הניידים ובמסחר אלקטרוני כתוצאה מהשימוש בטאבלטים; חיבור בין רכישות באמצעות המכשיר הנייד לבין תחום הקופונים; התחממות התחרות בגזרת החיפוש הקולי; והמיסוי הצפוי על עסקאות באינטרנט בארה"ב.

בסקירה שהוציאו באחרונה למשקיעיהם, ממליצים בג'יי.פי מורגן בחום על שתי מניות בולטות בסקטור - אמזון ופרייסליין , מהסיבות שלהלן:

אמזון תציג את שיעורי הצמיחה הגבוהים בענף

נתחיל מהשורה התחתונה - בג'יי.פי מורגן סבורים כי בטווח הארוך, אמזון היא בעלת שיעורי הצמיחה הטובים ביותר בסקטור בשנת 2012. להערכתם, הגידול הצפוי בהכנסותיה יתבסס בעיקר על EGM (Electronics and General Merchandise), מדיה דיגיטלית והטרנדים השונים בענף. כ-9% מסך הפעילות הקמעונאית מקורם במסחר אלקטרוני, ועם נתח שוק של כ-14% מסך פעילות זו בארה"ב - לאמזון, מפעילת אתר הקמעונאות הגדול בעולם, בהחלט יש לאן להתפתח.

בבית ההשקעות אמנם מציינים כי שולי הרווח נמוכים מאוד וסובלים מירידה זה שבעה רבעונים רצופים, אך לדעתם החברה תוכל ליהנות השנה ממספר יתרונות, ביניהם שירותי ההשלמה שהיא מספקת (כגון אחסנה, אריזה ומשלוח), חיסכון בעלויות פיתוח טכנולוגיות, וכן ממכירות הטאבלט kindle fire, שצפויות להפוך מוחשיות יותר לקראת אמצע 2012.

אמזון מקפידה לשמור על מיקוד בכל הקשור למחיר, מבחר ונוחות, ובכך מפעילה לחץ גדול על הסוחרים המסורתיים. בבית ההשקעות מאמינים כי החברה ממוקמת בעמדת מפתח בתחום המסחר האלקטרוני, וכי היא מהווה יעד פוטנציאלי לקליטת מספרם ההולך וגדל של הצרכנים הווירטואליים. נציין, כי תחום המסחר האלקטרוני נהנה מרבעון רביעי חזק ב-2011 - סקר של חברת comScore הצביע על עלייה שנתית של 15% בתחום בתקופה זו - ואמזון צפויה להציג נתונים בהתאם.

עם מכפיל תזרים מזומנים של 22 לשנת 2012 ומכפיל הכנסות של 1.2 (רמות שנראו רק במשבר ב-2008 ובסוף 2006), בג'יי.פי מורגן מאמינים כי יחס הסיכון-סיכוי באמזון בהחלט מתגמל, ורואים בחולשה הנוכחית הזדמנות קנייה - בייחוד עבור משקיעים לטווח של חצי שנה ואילך.

פרייסליין בשל החדירה לשווקים המתעוררים

חברת האינטרנט לשירותי תיירות ונופש PRICELINE, נהנית מתמהיל מוצלח של מלונות ברחבי העולם, ואתר Booking.com שהיא מפעילה צפוי לשמור על מעמדו כמוביל בענף. בג'יי.פי מורגן מאמינים כי מגמת ההתרחבות הגלובלית של האתר תימשך, וצופים צמיחה בהזמנות הבינלאומיות באתר עצמו וצמיחה כוללת בהזמנות בשיעורים של 30% ו-25% בהתאמה. האתר מצליח להרחיב את פעילותו ברחבי ארה"ב, בין היתר באמצעות הזמנות מתיירים אירופאיים ושיווק דרך מנועי חיפוש (SEM), ובבית ההשקעות סבורים כי נתח השוק של החברה באירופה, המסתכם כרגע בכ-11% מהמלונות בלבד, ימשיך לגדול.

נזכיר כי לאחרונה, במסגרת שירותי Google Travel, השיקה גוגל שירות חיפוש טיסות (פעיל כרגע ברחבי ארה"ב בלבד). על אף העובדה שגוגל תוכל לשווק שירותים אלה באגרסיביות באמצעות מנוע החיפוש שלה, בג'יי.פי מורגן מאמינים כי פרייסליין תצליח לשמור על מעמדה המוביל, בין היתר הודות לקשריה עם מלונות עצמאיים שונים. לדעתם, אופן מיצובה של החברה יאפשר לה ליהנות מהפוטנציאל הטמון בשווקים הבינלאומיים, והם חוזים כי במהלך השנה הנוכחית וב-2013 יגיעו שולי ה-EBIDA (רווח לפני ריבית, מיסים, ירידת ערך ופחת) ל-49.4% וכ-50% בהתאמה.

בבית ההשקעות מציינים כי הרעה בתנאי המאקרו באירופה והתנודות בשוק המט"ח עשויות ליצור סיכונים למחיר היעד, אך מנועי הצמיחה החדשים של פרייסליין בשווקים מתעוררים כאסיה-פסיפיק ואמריקה הלטינית (המהווים כ-17% מסך ההזמנות הגלובליות), והחדירה האגרסיבית של Booking.com לשוק, יוצרים כעת הזדמנות אטרקטיבית למשקיעים.

נוסיף לכך כי פרייסליין נסחרת כיום במכפיל רווח נקי למניה 15 ו-12.5 לשנים 2012 ו-2013, ובמכפיל 17.5 לרווח הנקי החזוי למניה של 38.92 דולר ב-2013.

מתקווננים ל 2012
 מתקווננים ל 2012