סקר בארה"ב: 50% מהציבור מאמינים שהכלכלה משתפרת

סקר בלומברג: הציבור מאמין שארה"ב תצליח להתנתק מהאווירה השלילית שמספקת אירופה לשווקי העולם ■ 67% אמרו כי הם צופים שכל שיפור במצב בגוש האירו הוא זמני בלבד ושהמשבר עוד יחריף

משקיעים מעודדים ביחס למצבה של כלכלת ארה"ב, לאור נתוני מאקרו חיוביים שהתפרסמו לאחרונה ועל רקע התקווה כי ארה"ב תצליח להתנתק מהאווירה השלילית שמספקת אירופה לשווקי העולם. על פי הסקר הגלובלי של בלומברג שפורסם היום (ד'), הכולל 1,209 משקיעים, אנליסטים וסוחרים, נראה כי מרביתם חושבים שמצבה הכלכלי של ארה"ב טוב מזה של אירופה ואסיה.

48% מהנשאלים מעריכים כי ארה"ב תהיה בין השווקים המצליחים השנה - המספר הגבוה ביותר מאז התחילו בבלומברג לערוך את הסקר ב-2009. נראה כי ככל שהזמן עובר המשקיעים מעודדים יותר ויותר מהצמיחה במדינה, כאשר מחצית מהנשאלים אמרו כי כלכלת ארה"ב משתפרת, לעומת 10% בלבד שהשיבו כך בספטמבר. זאת, לעומת 18% שהשיבו בצורה הזו לגבי הצמיחה העולמית. נשאלים תושבי גוש האירו יותר פסימיים לגבי היבשת שלהם: רק 17% חושבים שכלכלתם משתפרת.

לא להשקיע בגוש האירו

הנשאלים פסימיים לגבי מצבה של אירופה לאור משבר החוב שסופו לא ברור. 48% ציינו את גוש האירו כשוק הגרוע ביותר להשקעה, ו-67% אמרו כי הם צופים שכל שיפור במצב באיזור הוא זמני בלבד ושהמשבר עוד יחריף.

"ההבדל בין ארה"ב ואירופה הוא כמעט כמו יום ולילה", אמר פול וינגהארט, אחד מהנשאלים, ואנליסט ב-RBC וולת' מנג'מנט. "אנו ממליצים שמשקיעים יישארו בארה"ב".

62% ציינו כי ארה"ב הוא המקום הטוב ביותר להשקעה, לעומת 53% שענו כך בדצמבר. לעומת זאת, האירופאים שומרים מעט נאמנות ליבשת: 25% מהנשאלים תושבי גוש האירו ציינו את ארה"ב, לעומת 40% שבחרו באיחוד האירופי.

בהתאם לתחזית הצמיחה השלילית של קרן המטבע לגוש האירו (ירידה של 0.5%), 43% מהנשאלים מעריכים כי מדד הבנצ'מברק של גוש האירו יגיע לרמות נמוכות יותר באמצע 2012, ו-9% בלבד מתכננים להגדיל את חשיפתם למטבע האירו. לעומת זאת, 59% אמרו כי מדד ה-S&P500 יגיע לרמות גבוהות יותר.

מעדיפים מניות

המשקיעים מעדיפים בבירור להשקיע במניות - 46% מהנשאלים - המסםר הגבוה ביותר מאז החל הסקר. 13% מעדיפים סחורות, כאשר 12% הולכים על זהב, ו-11% מט"ח.

39% מהנשאלים אומרים כי האג"ח יחזירו את התשואה הגרועה ביותר, ו-9% בלבד אמרו שהם מגדילים את החזקותיהם באג"ח ממשלתיות אמריקניות. 46% מעריכים כי התשואה על אג"ח ל-10 שנים יעלו עד אמצע השנה. מעט פחות ממחצית מהנשאלים אמרו שהם יקצצו חשיפתם לאג"ח של מדינות אירופה.

יותר מחצי מהנשאלים - "תהיה עזיבה של מדינה את גוש האירו"

37% מהנשאלים אומרים כי הכלכלה העולמית נמצאת בתהליך הדרדרות, ושיעור דומה אומרים את אותו הדבר על כלכלת סין. ועדיין, 67% מעריכים כי לא יהיה השנה מיתון עולמי. 79% מעריכים כי גם ארה"ב לא תסבול השנה ממיתון.

למרות שגוש האירו פתח את השנה די ביציבות, בפעם הראשונה בסקר מרבית הנשאלים (56%) מעריכים כי אחת ממדינות הגוש תעזוב אותו השנה. רק 6% מעריכים כי כלכלת גוש האירו נמצאת בשיפור.

ועדיין, 81% מעריכים כי גוש האירו לא יתמוטט השנה, ו-64% מעריכים כי הבנקים באיזור לא יסבלו ממשבר. באשר ליוון הנשאלים פחות אופטימיים: 93% אומרים כי ליוון לא נשארו הרבה ברירות לפני חדלות פרעון, אולם ביחס לפורטוגל, אירלנד, איטליה וספרד התשובות חיוביות יותר מאשר בסקר הקודם.