אנחת רווחה בגבעות: משרד התשתיות אישר את "מגד 6"

(עדכון) - הבוקר התקבל מכתב מהממונה על ענייני הנפט, המאשר את תכנית פיתוח שדה "מגד"

אנחת רווחה בגבעות : שותפות חיפושי הנפט דיווחה הבוקר (ב') לבורסה כי הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות אישר את פיתוח קידוח "מגד 6".

גבעות דיווחה כי הבוקר קיבלה מכתב מאת הממונה, אשר תחת הכותרת "אישור תכנית פיתוח שדה מגד" נכתב כי "הריני לאשר תכנית פיתוח שדה מגד כפי שהוגשה... ומתייחסת לשלב פיתוח השדה הכולל הפקה בקידוח הקיים מגד-5 וקידוחים מגד-6 - מגד-14".

על פי הודעת גבעות, "השותף הכללי רואה באישור תכנית הפיתוח של שדה מגד ע"י משרד התשתיות צעד חשוב מאוד בתהליך של פיתוח שדה מגד, והכרה מצד זרוע ממשלתית בשדה הנפט שגילתה השותפות ובחשיבות של פיתוחו".

גבעות מוסיפה כי "השותף הכללי מקווה כי משרדי הממשלה השונים יכירו בחשיבותה של הכרה זו ויסייעו לפתח את שדה הנפט בצורה מיטבית לטובת בעלי היחידות של השותפות ולטובת מדינת ישראל".

מאוחר יותר פרסם משרד התשתיות תקנות הנוגעות לחיפושי נפט וגז טבעי ביבשה וכוללות הליך תכנוני סדור, אותו גיבש המשרד בחודשים האחרונים, אשר יחול על הסדרת כלל קידוחי חיפושי הנפט והגז הטבעי במדינה. התקנות מהוות הסדרת ההליך שהיה מקובל עד כה בתחום חיפושי הנפט והגז הטבעי, והן משלבות בו שלב של שימוע והתנגדויות הציבור, וכן התייחסויות להיבטים סביבתיים. על פי התקנות יובאו הבקשות לקידוחים בפני הוועדה המחוזית הרלוונטית, אשר תוכל, בהתאם לשיקול דעתה, לדרוש מסמך סביבתי הנוגע לכל קידוח.

התקנות החדשות מבדילות בין השלב הזמני של קידוחי החיפוש לבין השלב המסחרי, של ההפקה. בשלב הזמני, לפני ביצוע קידוחי החיפושים, יגישו החברות לוועדה המחוזית, בקשה שהליך אישורה יכלול דיונים בוועדה ושלב של שימוע התנגדויות הציבור. הבקשה לא תכלול את שינוי ייעוד הקרקע, כיוון שאין טעם בשינוי שכזה לפני שיימצא בקידוח נפט או גז טבעי. בשלב המסחרי והקבוע בו צפויה להתבצע הפקה מסחרית, יהיה על בעל הרישיון להגיש לוועדה תוכנית מפורטת, אשר תכלול בקשה לשינוי ייעוד בקרקע ופירוט כלל המערכות שברצונו להקים באתר.

על מנת שלא לעכב עוד יותר בקשות שהוגשו לועדות ומעוכבות בהן, קובעות התקנות הוראות מעבר לשם אישור קידוחים אשר הגישו בקשתם לוועדה המחוזית לפני פרסומם, ההליך תואם את ההליך החדש, רק לוחות הזמנים בו מקוצרים קמעה.

נזכיר כי בשבועות האחרונים הפעילו משקיעי גבעות לחץ על מקבלי ההחלטות לאשר את תכנית העבודה בשדה, כולל מכתבים אישיים לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התשתיות עוזי לנדאו.