כיצד עוזרים השיטפונות בתאילנד לתפוקת חב' סיגייט?

השיטפונות בתאילנד פגעו קשות במפעלי מתחרותיה של יצרנית הדיסקים הקשיחים סיגייט - מה שצפוי לשפר מאוד את פעילותה

חברת סיגייט היא יצרנית של דיסקים קשיחים, אשר נוסדה ב-1979 ונסחרת בשווי שוק של כ-7.5 מיליארד דולר. החברה מעסיקה למעלה מ-52,000 עובדים ברחבי העולם, ונהנית ממיקום מוביל בתעשיית הדיסקים הקשיחים העולמית.

את מוצריה של סיגייט ניתן למצוא במחשבים אישיים, בשרתים גדולים, במחשבים מרכזיים, במוצרים לאחסון נייד, במוצרים המאפשרים הקלטת וידאו דיגיטלית ועוד. קהל לקוחותיה של החברה כולל חברות גדולות לייצור ציוד למחשבים, כגון HP ו-Dell, קמעונאים, מפיצים ועסקים גדולים ובינוניים ברחבי העולם, ועוד.

שיטפונות הקיץ בתאילנד גרמו לטרגדיה נוראה, והביאו לאובדן חיי אדם ולנזק כלכלי רב. לצד הטרגדיה, הנזק הרב שנגרם בתאילנד הביא לשיפור עסקי סיגייט, שלא נפגעה בשיטפון כמו רוב מתחרותיה ובראשן ווסטרן דיגיטל.

התפתחות זו צפויה להוביל לשיפור ניכר בפעילות סיגייט, לעזור לה לזכות בנתח שוק גדול יותר לצד עלייה בשולי הרווח, ולהוביל לגידול בתזרים המזומנים של החברה. בשל כך צפוי שיפור ביציבות הפיננסית של החברה, אשר ניהלה מדיניות חוב שמרנית עוד לפני שהשיטפונות בתאילנד פגעו במפעלי מתחרותיה.

סיגייט מנהלת מדיניות חוב שמרנית יחסית, כך שנכון לרבעון שהסתיים בספטמבר 2011, סך החוב של החברה עמד על כ-3.5 מיליארד דולר; ובניכוי מזומנים, החוב נטו עמד על 585 מיליון דולר בלבד. החוב נטו ביחס ל-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מסים, פחת והפחתות) עמד על 0.4, וסך החוב מסך הנכסים עמד על 40%. תשלומי הריבית השנתיים של סיגייט היוו כ-2% בלבד מהפדיון של החברה, ויחס ה-EBITDA לתשלומי הריבית עמד על 6.5.

בנוסף, במהלך השנים האחרונות הוכיחה סיגייט, כי ביכולתה לייצר רווחים ומזומנים באופן עקבי ושוטף. בשלוש השנים האחרונות ייצרה החברה תזרים מזומנים חופשי (FCF) ממוצע של למעלה מ-600 מיליון דולר; ומתוך 20 הרבעונים האחרונים רשמה החברה FCF שלילי רק בשלושה מהם.

על רקע שיעורי המינוף הנמוכים והיכולת המוכחת לייצר מזומנים, אנו סבורים כי החברה יציבה מבחינה פיננסית, ולמעט התממשותו של תרחיש קיצוני אשר ההסתברות לו נמוכה - החברה צפויה לעמוד בהחזר חובותיה. לפיכך, אנו סבורים שהשקעה באיגרות החוב של סיגייט מעניקה תשואה אטרקטיבית ביחס לסיכון.

לסיגייט יש 5 סדרות סחירות של איגרות חוב בהיקף של כ-2.9 מיליארד דולר. מבין סדרות אלו אנו ממליצים על זו עם תאריך לפירעון ב-2018. סדרה זו נסחרת בתשואה שנתית (YTW) של 5% עבור Call ב-2014 - מה שמבטא Z-Spread של כ-441 נ"ב. בנוסף, אם החברה לא תבצע פירעון מוקדם של האיגרת, תעמוד ה-YTM על 5.85%.

*** הכותבים הם המנכ"ל המשותף של אופנהיימר ישראל ואנליסט החוב הבכיר של בנק ההשקעות. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם