פייסבוק תחל הערב את המסע להנפקה ב-5 מיליארד דולר

הרשת החברתית הגדולה בעולם מתכוונת להנפיק חלק קטן ממנה כדי "לטעום" את השוק, אך בבלומברג מדווחים היום כי ייתכן שהיקף ההנפקה יוגדל ל-10 מיליארד דולר ■ אם זה נכון, הרי שההנפקה הערב תהיה הגדולה ביותר של חברת טכנולוגיה אי פעם

היום הגדול של פייסבוק הגיע: החברה המפעילה את הרשת החברתית הגדולה ביותר באינטרנט, תגיש הערב (ד') תשקיף להנפקת ענק בוול סטריט בהיקף של 5 מיליארד דולר - הנפקה ראשונית לציבור - במה שמהווה "טעימה" של השוק מבחינתה, כיוון ששווי החברה מוערך בכ-85 מיליארד דולר. למעשה, לפי שווי זה פייסבוק יכולה בקלות להיות חברת "בלו צ'יפ" הנסחרת במדד הדאו ג'ונס.

לפי סוכנות בלומברג, פייסבוק בחרה בבנק ההשקעות מורגן סטנלי להוביל את ההנפקה, אך גם גולדמן זאקס, JP מורגן, ברקליס ובנק אוף אמריקה ישתתפו בה כחתמים. בנקי ההשקעות בהנפקה עשויים לגזור קופון של 500 מיליון דולר בעמלות שישולמו להם.

בבלומברג דווח גם שפייסבוק עשויה להגדיל את היקף ההנפקה אם הביקושים יהיו חזקים. למעשה, מקורב לנושא מסר לבלומברג כי החברה תכננה לגייס 10 מיליארד דולר. אם סכום זה יהפוך לבסוף למציאות, הרי שתהיה זו ההנפקה הגדולה ביותר של חברת אינטרנט או טכנולוגיה אי פעם (ההנפקה הגדולה ביותר הייתה בשנת 2000, אז גייסה אינפיניון 5.85 מיליארד דולר בשיא בועת הדוט.קום).

פייסבוק תיסחר לאחר ההנפקה בבורסת NYSE תחת הסימול "FB". אנליסטים בוול סטריט מקווים להנפקה מוצלחת שתמשוך את שוק המניות מעלה הערב.

"ההנפקה יכולה לעשות טוב לשוק", אמר לרשת CNBC ארט קאשין, כלכלן בכיר בבנק UBS. "פייסבוק מנפיקה חלק קטן יחסית מהחברה ויש תחושה שהם הולכים על מחיר נמוך בהתחלה".

וול סטריט סגרה אמש את חודש ינואר הטוב ביותר מזה 15 שנה, כאשר מדד הדאו ג'ונס עלה ב-3.4% בחודש החולף ו-S&P 500 רשם תשואה של 4.4%. לצד הנפקת פייסבוק הערב, המשקיעים יגיבו לנתוני מאקרו חשובים שיפורסמו, החל בסקר ה-ADP לבחינת יצירת המשרות במגזר הפרטי בחודש ינואר (הנתון יפורסם לפני פתיחת המסחר והצפי בשוק הוא ליצירת 200 אלף משרות) וכלה במדד מנהלי הרכש לחודש ינואר, שלפי הערכות ירשום עלייה לרמה של 54.5 נקודות מ-53.9 נק' בחודש הקודם.