אנליסטים על דוח התעסוקה בארה"ב: "מופלא, הנתונים מאד חזקים"

אנליסטים בוול סטריט על הנתונים: "מדובר ב-5 חודשים של ירידה באבטלה - אירוע נדיר" ■ אלן קרוגר, היועץ הכלכלי לממשל אובמה: "הכלכלה משתפרת" ■ האם הדבר יוביל להאצה בצריכה הפרטית, המהווה כ-70% מהתמ"ג בארה"ב?

אנליסטים רבים מעודדים מאד מנתוני התעסוקה שפורסמו היום (ו') בארה"ב, לפיהם נוצרו כ-243 אלף משרות חדשות בכלכלה הגדולה בעולם, משמעותית מעל הציפיות בשוק - עת אנליסטים ציפו ליצירה של כ-150 אלף משרות בלבד. גם שיעור האבטלה ירד לרמה של 8.3%. (לסיפור המלא)

"מופלא", אמר רון פלורנס, מנהל השקעות בוולס פרגו. "זה מספר מאד מאד חזק. זה מראה שלחברות שי ביטחון גדול בעליית הביקושים הגלובליים. המספר מעיד על המשך התחזקות הכלכלה - וזה תומך בלקיחת סיכונים גם בשוק".

נתוני התעסוקה כאמור היו משמעותית מעל הצפי, כאשר גם נתוני המשרות החדשות לחודש נובמבר ודצמבר עודכנו כלפי מעלה - כאשר בכל חודש התברר שנוספו עוד כ-60 אלף משרות חדשות. כך, עלה אומדן המשרות החדשות בחודש דצמבר ל-260 אלף משרות חדשות.

"מה יש לא לאהוב כאן?", תוהה אנדרו ווילקסון, מנהל השקעות ב-Miller Tabak בניו-יורק. "לא רק שהנתונים עלו על התחזיות... אלא גם קיבלנו עדכונים חיוביים יותר לגבי הנתונים של דצמבר ונובמבר".

שיעור האבטלה בארה"ב ירד גם הוא, כאמור, לרמה של 8.3% - לעומת צפי כי יוותר ברמתו טרם פרסום הדוח, 8.5%. עוד נציין כי מדובר ינואר הינו החודש השביעי ברציפות במסגרתו מציגה ארה"ב נתון של מעל 100 אלף משרות חדשות, בדוח התעסוקה.

"מעבר לנתונים של החודש הנוכחי, במאקרו ראינו ירידה של חמישה חודשים רצופים באבטלה. זה אירוע נדיר. אנו צופים כי האבטלה תשוב לעלות בטווח הבינוני", מסביר נייל דוטה, אנליסט מבנק אוף אמריקה, שמסרב להתרגש מהנתונים.

בתקופה בה נראה כי כלכלת ארה"ב עלולה להיקלע להאטה, כלכלנים רבים נושאים עיניים לעבר שוק התעסוקה - ומצפים למשרות חדשות, שיעודדו את זרימת האשראי והצריכה הפרטית בארה"ב, המהווה כ-70% מהתמ"ג בכלכלה הגדולה בעולם.

"התבנית המתסמנת היא שהכלכלה שלנו משתפרת", מציין אלן קרוגר, היועץ הכלכלי לממשל אובמה, בריאיון ל-CNBC. גם ג'יימן פאולסן מוולס קפיטל, סבור כך.

"הדוח בהחלט הולך לעזור. זו בהחלט אנחת רווחה לארה"ב ולכלכלנים", הוא מסכם.