שביתת הסוחרים בבורסה יוצאת לדרך: "המחזור יורד"

שביתת הסוחרים בגין העלאת המס על רווחי הון יוצאת היום לדרך ■ שגיא טובי, מוביל המחאה: "אני רואה תוצאות בשטח. המחזורים יורדים וגביית המס יורדת, אז מה הממשלה השיגה בזה?"

שגיא טובי, סוחר פרטי בבורסה בת"א, מוביל היום (א') את שביתת הסוחרים בבורסה בעקבות העלאת המס על רווחי הון מ-20% ל-25% במסגרת המלצות ועדת טרכטנברג. מטרת השביתה היא להביא להקטנת מחזורי המסחר לרמה של 300-400 מיליון שקל על מנת להעלות את הנושא למודעות הציבורית ולהביא לביטול גזירת המס.

"אני מקווה מאוד שהשביתה תצליח", אומר היום טובי בשיחה עם "גלובס". הוא ארגן אסיפת מחאה בבניין הבורסה הבוקר בשעה 10:00, יחד עם סוחרים נוספים. "נביע את מחאתנו על גסיסת הבורסה", הוא אומר. באסיפה הפגינו קומץ סוחרים בלבד.

- יש תמיכה? התעניינות?

"יש המון תומכים, ודיברו אתי הרבה אנשים. הקבוצה בפייסבוק הוקמה רק לפני שבוע, וההתעניינות הדהימה גם אותי. מדובר באנשים מיושבים בדעתם, לא כמו הפעילים החברתיים שרוצים לעשות הפגנות ורעש. אנחנו באים לעשות אסיפת מחאה ולא נעשה בלגן".

טובי בחר ביום ראשון שבו מחזורי המסחר נמוכים ממילא בשל חוסר הפעילות בשוקי חו"ל, וזאת על מנת "לא לגרום להפרעה גדולה מדי". לדבריו, העלאת המס על רווחי הון פגעה קשות בסוחרים ותביא גם לפגיעה בציבור הרחב, שמושקע בברוסה באמצעות קופות הגמל וקרנות הנאמנות.

"כל הסוחרים חיכו לראות אם המס באמת יעלה ל-25% וברגע שראו שזה קרה - הם לא עיכלו את זה. כולם יודעים שזה יוריד את הכדאיות בבורסה למצב שלא שווה להיכנס אליה. סוחרים קטנים התייאשו ומחפשים עבודות אחרות. סוחרים גדולים מפטרים סוחרים קטנים. זה כואב לי, אני רואה את זה מול העיניים שלי. ההפגנה היא גם למען הציבור שמושקע בקופות ובפנסיה".

- אתה באמת חושב שתצליח לשנות אחת מהמלצות טרכטנברג, אחרי כל העבודה הקשה?

"ועדת טרכטנברג הוקמה בלחץ מלמעלה של הממשלה וביקשו ממנה להביא פתרונות מהירים כדי להשקיט את המחאה החברתית. אני רואה תוצאות בשטח. המחזורים יורדים וגביית המס יורדת, אז מה הממשלה השיגה בזה?".

- מה תעשה אם לא יהיו היום מחזורים ב-400 מ' ש'? תוותר?

"אני לא אוותר והמחאה לא תיכשל".