FXCM על הנפקת פייסבוק: צפי לתקופה של בום טכנולוגי

"דוח התעסוקה החיובי שפורסם ביום שישי בארצות-הברית עשוי לספק דלק להמשך הראלי בשווקים גם השבוע", כך מעריכים במחלקת המסחר של FXCM

"ההתרגשות סביב ההנפקה הצפויה של פייסבוק ממשיכה למשוך משקיעים אל שוק המניות, בציפייה לתקופה חדשה של בום טכנולוגי", כך מעריכים במחלקת המסחר של FXCM ישראל. בשבוע שעבר הדאו ג'ונס רשם שיא של 3.5 שנים - מעל הרמות שקדמו למשבר - וכן, הנסדא"ק נחתם ברמתו הגבוהה ביותר מאז דצמבר 2000. להערכת מחלקת המסחר, העובדה כי מדד הפחד (VIX) ירד לרמה הנמוכה ביותר שנרשמה מאז הקיץ שעבר מהווה אומדן נוסף למומנטום חיובי בשוק.

לפי FXCM, "דו"ח התעסוקה החיובי שפורסם ביום שישי בארצות הברית עשוי לספק דלק להמשך הראלי בשווקים גם השבוע. "נתוני התעסוקה שהפתיעו משמעותית כלפי מעלה והצביעו על תוספת של 234 אלף משרות בינואר וירידה של שיעור האבטלה ל-8.3%, יצרו אופטימיות גדולה לגבי עתיד הצמיחה של הכלכלה הגדולה בעולם".

להערכת מחלקת המסחר, גם אם נוטים לייחס את הנתונים החיוביים לסיבות עונתיות וסטטיסטיות "כרגע 'העדר' בשוק המניות נסחף באופטימיות הזו ונראה כי הכיוון בתקופה הקרובה הוא מעלה".

עם זאת, "המצב באירופה עשוי לטרוף את הקלפים בכל רגע", מעריכים במחלקת המסחר. "המגעים בין יוון לבין נושיה על הסדר חוב חדש עדיין נמשכים, והסחבת בשיחות עשויה בהחלט להכביד על המסחר בשווקים". להערכתם, הבנק המרכזי של אירופה צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 1% ביום חמישי הקרוב.